Snowboard offpist i Götet?

Hej,
Jag har i "mogen ålder" (typ 38) börjat åka haschplanka, det är ju hur kul som helst :^) - omotiverat kul, som jag brukar säga.

Tyvärr har inte mina vänner fattat detta (ännu). Så istället för att frälsa dem tänkte jag försöka skaffa fler som redan har kommit till insikt ...
Är det någon som vet om det finns en snowboardförening i Göteborg med omnejd.

Tyvärr, måste jag nog säga, är jag lite för rädd för att våga hoppa ordentligt - ännu. Men i vintras kom jag på lössnöåkning, det var precis hur kul som helst - i kvadrat !! Försökte åka lite half-pipe, det var också häftigt men AJ! vad man kan slå sig. Är kidsen helt utan ömma mjukdelar?

Jag undrar kort om det finns några i Göteborgs som har samma intresse som jag? Som redan längtar till vinterns nöjen ... som kanske också blev sugna på "offpist kurs i Kittelfjäll" efter att ha läst den tråden här på forumet ...
 

Guest

Gäst
Offpiståkare i Göteborg

Bra idé med en snowboardklubb i Göteborg. Jag vill dock hellre skapa en offpistklubb eftersom det kvittar vad man åker på så länge man älskar puderåkning. Jag har en del erfarenhet av toppturer och offpiståkning i liftsystem och jag har tidigare svarat på ett inlägg av Leif Börjesson om att ta en tur till Norge från Göteborg. Vi kanske skall dra norrut tillsammans i vinter?
 
Offpistklubb

Jag tycker att det är ett utmärkt förslag att skapa en offpistklubb i Göteborg, om det inte redan finns. Om inte du är insatt i ämnet tycker jag att vi skall kolla upp det lite granna innan vi stiftar en ny klubb. Om det inte finns någon ser vi till att det gör det till vintern ...

Mina erfarenheter av offpist sträcker sig iof bara två år bakåt så jag är väl inte någon garvad veteran på området precis ... däremot kan jag en del om at starta företag och få föreningsbidrag mm.

Någon mer som vill hänga på?
 
Göteborgs skidklubb

Jag har hittat Göteborgsskidklubb på http://hem.passagen.se/svjo9596/, de verkar ha en Alpint/Snowbord avdelning som förestås av Hans-J Borkmann [031-456509].

Det verkar vara läge att gå med där. Så kan man skapa aktiviteter inom klubbens ramar. Tex få med fler att dra norrut (söderut?) och åka offpist ...

Föreningen har en klubbstuga i skatås, samt verkar även ha andelar i en stuga i furnäsdalen under v49-52 som medlemmar kostnadsfritt får utnytja :^)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
T.i.m Snowboard offpist Snowboard 11
sespalan Topptur i Lofoten. Snowboard.. eller? Snowboard 1
fotomangan Nerför Sylarna med Snowboard Snowboard 24
jela längd på snowboard? Snowboard 4
Adventure-Cilla Snowboard med UCPA Snowboard 4
Inde7 Snowboard near stockholm Snowboard 2
tango tips på nybörjarbok snowboard? Snowboard 2
ponte_95 Måste man gå snowboard gymnasium Snowboard 11
magnus1977 snowboard? Snowboard 0
karl-petter Skön snowboard film? Snowboard 17
ViktorForsberg Snowboard vid kebnekaise Snowboard 3
avslutad120814 skidor + snowboard? Snowboard 2
fiskbulle666 snowboard-ort i frankrike Snowboard 0
R1-Gustav Köpa Snowboard på nätet? Snowboard 3
lromberg Slalomskor på snowboard?? Snowboard 13
Jätte Micke Student SM i Snowboard Snowboard 0
mirrre snowboard i österrike Snowboard 1
dabac snowboard - tips till nybörjare & er som hyr brädor Snowboard 2
lagrave Bära snowboard Snowboard 9
Blåbär Repade Snowboard? Snowboard 3
zeromaker Snowboard i Jämtland Snowboard 3
gambit13 Skydd när man åker snowboard Snowboard 4
Coqrouge GAMMAL snowboard sökes (Sims eller Winterstick) Snowboard 0
Palle07 Snowboard på tur? Snowboard 12
Kan man åka snowboard med storskor? Snowboard 18
fbk Snowboard Snowboard 5
Mackansson Offpist-guidning i Åre vecka 6 Snowboard 0
erikalnervik offpist Snowboard 3
Vegard Ischgl - Offpist Snowboard 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...