Energizer Ultimate Lithium på sommartur

6 batterier (dvs 2st batteribyten) räckte till min Garmin Colorado för att gå Hemavan - Ammarnäs, 7 dagars vandring. Komplett tracklogg över hela vandringen... och det sista batteriparet har mer att ge :)

Ultralätta - Jag provvägde 15 batterier till 0.23 KG, dvs vikt per batteri är 15 gram.

Rekommenderas.
 

avslutad210712

Gäst
4 st vanliga Duracell räckte för min skidfärd på 6 dagar i våras med en 60Cs och då var de två sista inte slut. Kostnad 30 :- ungefär.

2 st vanliga Duracell räckte i min 62St i två dygn förra veckan och då var det mycket kvar i dem. Kostnad 15:- ungefär.

Så jag har gett upp allt vad solcellsladdare, lithium och annat heter och köper 12-pack på Clas Olson.
 
Håller med om Energizers batterier, jag har använt dessa batterier till min eTrex Vista HCX i flera år nu... oslagbara.
 
Senast ändrad:
50 % rabatt på litium batterier

Jag var förbi ONOFF idag när det är 50 % rabatt. Där jag bor fanns det gott om Litium LR6 batterier med det var alldeles för lång kö för att jag skulle köpa något.

Per
 
Laddningsbara är de ju tyvärr inte, men kapacitetmässigt slår de alla alkalbatterier och laddningsbara NiMHar.

Garmin Colorado är enligt min erfarenhet av någon orsak väldigt energitörstig, så lithium är ett "måste".
En bekant till mig har en Colorado och han envisas fortfarande med vanliga alkalbatterier och får byta batterier minst varannan dag då vi är på långfärd. Samtidigt klarar jag mig oftast helt utan batteribyten en vecka med 60Cs eller Dakota 20 då jag kör med lithium.

Jag har kört med Energizer UL i några år nu och har redan glömt hur det var att bunkra reservbatterier, nu räcker det med ett par i reserv. Viktinbesparningen gör dessutom att Dakota 20 i skyddspåse flyter med den lilla luftmängd som alltid blir kvar i påsen. I brist på Energizer prövade jag på billigare Philips lithium batterier och upplevde livslängden som kortare, men man borde väl köra ett ordentligt test.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
wicke02 60Cx och Lithium Navigering 14
olarantala Äntligen AAA lithium till min GPS Navigering 14

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.