Skånskt havsöringfiske!

Misstänker att det finns en del skånska havsöringfiskare här på Utsidan. Tänkte att detta inlägg kunde vara början till en diskussion som berör havsöringfisket längst Skånes kust. Man kan rapportera allt från väder och vind till vikt och längd...

Själv fick jag en blänkare på 2,7 kg i veckan. Mer ingående rapportering om mitt havsöringfiske finns på fishingtime.se


Välkommen med inlägg!

David Altengård
 
Skånsk havsöring

Hej jag har varit ute en gång i år men det blev inget. Jag stod vid Haväng Kivik och det stod 3 st någon km neråt Kivik. Har du någon bra sträcka du vill avslöja så blir jag glad... Fiskar du på östkusten? Mvh
 
Bra platser på sydkusten...

Jag bor i Ystad så fiskar främst på sydkusten. Ska jag rekommendera en plats får det bli "Engelska bryggan", platsen är lättfiskad men är väldigt populär så undvik helger och ”röda” dagar. Förövrigt kan jag rekommendera rev kring Reningsverket, Lilleskog och Svarte.

/David
 
Var nere vid Saltan (ja, hotellet Krister Henriksson (Kurt Wallander) gör reklam för) i söndags men det bidde inget. Får väl ta tag i det och hiva opp nårra blänkare:)

/mattias
 
Tack för tipsen. Ja får väl ta och prova sydkusten. Har en bror i trelleborg så det passar bra. Flugfiskar du med eller?
 
Snart dax att ta fram flugspöet

Har inte flugfiskat hittills i år, men ska ta fram flugspöet så fort det blir lite varmare...

/David
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Holmarna Havsöringfiske på Västkusten. Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.