F.d hundägare

seriöst, jag tror att all form av varg och glesbyggdsdebatt är förgiftad i denna tråden då den handlar om en personlig förlust, ska vi prata om hurruvida jakt med löshund skall bedrivas eller hur många vargar och björnar som skall finnas så e det bättre med en ny tråd..
 
Tycker det är märkligt! Känner man inte till sina jaktmaker bättre än så? Går man bara från hemmet till jakttornet när det vankas älg? Släppa ut en lös hund i skogen, jisses! Är det en sådan "det händer aldrig mig" kännsla man har då? Sen när det händer måste man tydligen rikta sin ilska åt något håll och då blir det väl vargen som får ta den smällen. Det är nästan sandlådenivå på det!

/mattias
 
Vargar läser inte den här tråden.

Patric -> Om Marroska främst hade velat berätta om en personlig förlust hade hon inte skrivit här.
 
norpan_; sa:
Tycker det är märkligt! Känner man inte till sina jaktmaker bättre än så? Går man bara från hemmet till jakttornet när det vankas älg? Släppa ut en lös hund i skogen, jisses! Är det en sådan "det händer aldrig mig" kännsla man har då? Sen när det händer måste man tydligen rikta sin ilska åt något håll och då blir det väl vargen som får ta den smällen. Det är nästan sandlådenivå på det!

/mattias

Jag är ju inte psykolog, men för mig ter det sig uppenbart att man har en allvarlig empatistörning när man kan uttrycka sig på det viset till en person som nyss har hittat sin hund sliten i stycken av vargar... Skrämmande!
 
Håller med Patric. Varför inte starta en ny tråd? Kunde vara kul med lite gnistbildning i den tråden :) (eller var det flinta och fnöske ;) Patric?)

I övrigt så har trådstartaren mitt fulla medlidande.

~Paul~
 
Aardwolf -> Jag tycker många saker, exempelvis att dom vargvänner som uttrycker medkänsla med Marroska i den här tråden har dåligt omdöme. För deras påstådda medkänsla kan av mig svårligen tolkas som annat än krokodiltårar.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...