Harrens vikt?

Helt klart en kilosfisk, grattis! (jag härmar gamla gubbar, de brukar säga så oavsett hur stor fisken är).. :)
De på över 2 kilo har blivit tagna där också.. :)

Personligen så tycker jag de stora är ganska tröga, de har kraftiga å långa ryck men få, å de blir ganska fort trötta, de på under kilot är helt klart mer "aggressiv"... men heller 1 på kilot än 2 på halvkilot. :)
 
Ska kolla om jag kommer ihåg när jag är i fiskestugan, har fått två harrar på 1,25 kg, vid samma tillfälle, det hade samma längd båda två, såg nog ut ungefär som din (kan leta efter bild), men jag minns inte om de var 50,5 eller 52,5 cm.

Grattis hursomhelst. Visst hör man talas om större harrar, men det fångas inte sååå många över kilot på en sommar. Jag har ibland kollat lite på nån sån där topplista som NSD (tror jag) brukar ha.
Harrar i den storleken är ju starka, åtminstone de jag fått i strid älv. Fast en öring har ju lite mer "fantasi" när den kämpar. Vildast är ju faktiskt mindre öringar, och de laxar jag fått har varit tråkigast (i förhållande till sin vikt).
 
Bussman; sa:
.....
Köp en våg så slipper du fundera nästa gång ;)
Just det tog jag och gjorde, en "little samson", 6 kg med noggranhet 100 gram. Som nedan, fast just den går till 3 kg.

h002.jpg


Vågen väger bara 43 gram så den kommer med i fortsättningen.

Raskesven
 
Fin fisk!

Jag tog en harr på 1230 gram. Den mätte 51 cm. Westrins harrskala är extremt tillförlitlig, det är min åsikt. Skulle dock vara mkt svårt göra en sån skala för t.ex. öring.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
männikköfiskare Harrens Dag i Männikkö Fiske 0
Naturmullen Vikt på din utrustning vid tur/vandring? Fiske 14
vidiami Långa kast med låg vikt Fiske 75
jakob fisher regnbågs vikt Fiske 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.