Vemhån....

Någon som fiskat i området runt Vemdalen? Vi är några som tänkt åka till Vemhån i början på sommaren, och undrar om det finns några tips och trix?

Hälsningar

Håkan
 
Av alla ställen!?

Min morsa är från Vemhån och jag måste säga att det är en håla av rang.
Men byn är riktigt trevlig med mycket fina omgivingar. Fiske vet jag inget om men har pimplat en del på sjön intill. Paddlade Veman för ett par år sedan som är ån som rinner förbi. Verkligen fint, finns säkert fisk i den!

Go tur!

Kaj
 
du har veman precis vid vemhån,storvåndtjärn en bit ifrån på vemhåns fiskecamp finns info eller tag kontakt med GUnnar Ekberg på Ekbergs fiske i vemdalen finns en massa vatten runtomkring med potential
 
Kanon fiske!

Jag har jobbat några säsonger i Björnrike och spenderat några somrar i Hedeviken och du/ni kommer med största sannolikhet att hitta hundratals drömvatten runt i kring skogarna. Ta gärna en dagstur upp mot Sånfjället och fiska i sjöarna längs vägen upp dit.
Det viktigaste av allt och som ni abolut inte får glömma är att åka till Vålkojan och äta deras räkmacka, förmodligen godast i världen (fiska gärna i ån som slingrar bredvid, där finns fin fisk).
Ljusnan är ett bra alternativ med allt från gädda till sik och öring.
Mvh Mathias
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.