Finmarksvidda!!!

Hallo alla!

Ska till Finnmarksvidda v 29 å fiska en vecka, nån som varit där? å har lite tips så tar jag gärna emot de.
ps Har hyrt stuga vid Mollesjohka som vi ska utgå ifrån. Tacksam för alla tips, flugor,bra å ha grejor å ta med sig ja allt som kan va bra å veta.
 
hades; sa:
Hallo alla!

Ska till Finnmarksvidda v 29 å fiska en vecka, nån som varit där? å har lite tips så tar jag gärna emot de.
ps Har hyrt stuga vid Mollesjohka som vi ska utgå ifrån. Tacksam för alla tips, flugor,bra å ha grejor å ta med sig ja allt som kan va bra å veta.

Ta med varma kläder. Traditionella torrflugor för harr och öring. Ett litet solotält/tarp etc kan vara bra för dagsturen till stället som du inte vill lämna ;) En bok om det blåser. En kamera om öringen nappar :)

cpic3cb1780a8b384.jpg



Harr kommer du att få massor av. Vi fick nog ingen under kilot senast vi var på vidda
cpic42f8dd4dd4f1d.jpg

[Ändrat av öringen 2006-07-06 kl 05:56]
 
Tack för tipsen!

Fin öring på bilden! vad vägde den? är den tagen på Vidda? Fick ni nån fin Röding? isåfall var?
 
Öringen vägde 3 kilo, tagen på Vidda. Vi har haft värdelöst rödingfiske de 4 gånger vi har varit. Exakt var öringen är tagen får du gissa ;)
 
Finnmarken

Jag var där 06-04-22 och vi hade ett grymt bra vårväder.
Fast vi hade stuga vid Jesjavri.
Vem hyrde du stugan utav i Mollisjok?
Hoppas att du hade en bra fiske vecka.
Mvh
Andreas
 
Jag hyrde stugan av Fishingnorth.och angående fisket så fick jag en öring på 2,8 o 2.0 sen tappade jag flera som slet av taffsen så fisket vara hellt okej.
 
Min första resa till Vidda men inte den sista,nu håller jag på å planerar en resa till Kanada år 2008 på 3-4 veckor med husbil.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.