Gåbdok!!

Hejsan! Hemma igen efter fyra soliga dygn runt Gåbdok och Bartekströmmarna...Sommaren har varit torr,det märktes när jag först fick syn på utloppet från Gåbdoksjön..detta mäktiga stilla rinnande breda utlopp var bara skuggan av vad den brukar vara...en 25 meter bred djupränna var alltsom var kvar..Bartekströmmen var knappt att känna igen..med så lite vatten!!Allt var dock till våran fördel...vädret var fantastiskt!!..Vindstilla och sol av sällan skådat slag...och fisket likaså!!Tack vare det låga vattnet så kom vi åt dom bästa djupgroparna och hålorna utan problem,och det gav naturligvis utdelning.Vi(mina två bröder och "sotar Bengt)hade härliga stunder i strömmarna.Flera fina öringar bjöd på enorma rusningar och jätte hugg i strömmarna.Den största var en fin gyllen gul,rödprickig skönhet på 1,8kg tagen på en Streakingcaddis variant..Fler fiskar i den storleken (nästan)fick vi alla känna på under vår tre dagars "fiskelycka!Sammanlagt lurade vi 15 fina öringar med en medelvikt på över kilot...många tappade fiskar som bjöd på oförglömliga rusningar i det gruna steniga strömmarna blev det också!!Men det hör liksom till...och ska jag vara ärlig så gör det inte ett skit, tvärtom...det fick fisket att bli än mer spännande,då det alls inte var säkert att landa varje fin stor öring som krokats.Skulle mer än gärna återvända igen...vi hann nämligen inte fiska på dom övre delarna av området..och där ser det för jäkla fint ut.Vattnet är kvoterat så det är väl bara att hoppas på turen till nästa gång...Själva sjön bjöd också på fint fiske på kvällarna..fina öringar på kilot pattrulerade på lagom avstånd från land och mumsade på sländor...Mina bröder hade högtids stunder med "RoyalWolf"på tafs spetsen....Nu är det slutfiskat i fjällen för i år...men jag hoppas att jag överlever vintern,så jag kan ägna mig åt det enda som betyder något...fånga öring på torr fluga!!!...Ha det!! /Timo.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
europa12 Gåbdok.. Fiske 2

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...