Vindskydd med dörrar eller kojja i Närke?

Hej
Jag o några vänner tänkte dra ut o campa i dagarna som kommer. Tänkte höra om någon har tips på ett vindskydd med dörrar o kamin eller varför inte en trevlig koja. Vi har tänkt hålla oss i närheten av Närke. Tacksam för svar så snart som möjligt då vi är redo att dra ut=)
 
Eldkojan vid Röbergstjärn i Kindla är mycket fin (eller var iallafall det för ett par år sedan när jag senast övernattade där) och rekommenderas varmt, bör dock inte förväxlas med den sk kolarkojan uppe vid Klosstjärn som var rätt fallfärdig och ett eländigt fukthål. Däremot finns det ju ett vanligt vindskydd uppe vid Klosstjärn som går fint att sova i som alternativ.
 
Kolarkojan

Eldkojan vid Röbergstjärn i Kindla är mycket fin (eller var iallafall det för ett par år sedan när jag senast övernattade där) och rekommenderas varmt, bör dock inte förväxlas med den sk kolarkojan uppe vid Klosstjärn som var rätt fallfärdig och ett eländigt fukthål. Däremot finns det ju ett vanligt vindskydd uppe vid Klosstjärn som går fint att sova i som alternativ.

Oj det är nog kolarkojan jag tänker på. Är den så dålig?
 
Hej
Jag o några vänner tänkte dra ut o campa i dagarna som kommer. Tänkte höra om någon har tips på ett vindskydd med dörrar o kamin eller varför inte en trevlig koja. Vi har tänkt hålla oss i närheten av Närke. Tacksam för svar så snart som möjligt då vi är redo att dra ut=)
Hej Anders!
Du skriver "i närheten av Närke". Då finns det gott om förslag. Ögna igenom min artikel om vandringen på Malingsbo-Kloten-rundan. Där finns flera eldpallkojor som är helt underbara ställen för övernattning vintertid.
http://www.utsidan.se/cldoc/malingsbo-klotenrundan.htm

Håkan

PS Om ni bara är två personer så finns det ganska många kolarkojor på närmare håll.
 
Senast ändrad:
Oj det är nog kolarkojan jag tänker på. Är den så dålig?

Nja, den går ju att sova i (bedömt med viss risk för lättare ;) kolosförgiftning) men alternativet nere vid Röbergstjärn är så mycket finare och vindskyddet är (så klart) bättre ventilerat. Jag har inte sovit i kolarkojan däremot de båda andra då de i jämförelse var mycket trevligare, men det kanske är en smakfråga. :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Avslutatmedlemskap161229 Helt dött i Närke och Örebro eller? Närke 5

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...