Kulliga ängar vid sjö

Hej!

Jag söker efter en plats bestående av gräsbeklädda kullar utan träd,
alternativt berg med markvegetation, längsgående med en sjö.

Känner du till en sån plats, så kom gärna med tips!

Inom Västra Götalands län vore finfint, men alla tips uppskattas!

Mvh
 
Nu är ju de gräsiga kullarna snarare på kortsidan av sjön men om jag minns rätt så är det kullar, gräs och sjö vid gravfältet vid viksjön öster om munkedal.
Hittar tyvärr ingen bra bild på internätet men fältet syns på karta.
Ska du spela in film eller vad ska du med kullarna till?
 
Spontant tänker jag på Jämtland t ex Alsensjön. I Skåne finns några sjöar i syd som stämmer hyfsat. Kolla t ex Börringesjön och Havgårdssjön. Även södra Vättern har partier.

Thure
 
Spontant tänker jag på Jämtland t ex Alsensjön. I Skåne finns några sjöar i syd som stämmer hyfsat. Kolla t ex Börringesjön och Havgårdssjön. Även södra Vättern har partier.

Thure

Alsensjöns norra strand ser ut att väldigt matcha bra! Dock har jag tyvärr inte möjlighet att åka så långt bort :(
Stränderna till de skånska sjöarna du nämner verkar vara lite för flacka och ha lite för mycket träd för min del.
Vätterns möjligheter ska jag titta närmare på, tack för tipset! :)

Nu är ju de gräsiga kullarna snarare på kortsidan av sjön men om jag minns rätt så är det kullar, gräs och sjö vid gravfältet vid viksjön öster om munkedal.
Hittar tyvärr ingen bra bild på internätet men fältet syns på karta.
Ska du spela in film eller vad ska du med kullarna till?

Japp, det är till en film! :cool:
Tack för bra tips i närområdet! Är det här [58.475115, 11.798463] du menar?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...