Finns det någon HÄR då...

...som kan ge mig användbar info inför en bestigning av leden Thunder ridge på Denalis västsida. Ingen på forumet "Alpin klättring" verkar ha varit uppe på Denali, eller vilja hjälpa...
Alla som har tipps och råd är välkomna att höra av sig! Mail: jacobo_lobo@hotmail.com
Var finner man info? Kartor? Förare? Vem frågar man? Jag välkomnar även kontakter med andra som varit på andra leder på berget och gjort upptäckter och fått erfarenhet. De små, osynliga tipsen och de avgörande måste-tänka-på:en om berget, utrustningen och resan!?
Tack på förhand.
Med vänliga hälsningar Jakob.
 
Denali 2005

Tjena, klättrade på denali 2005 och ska tillbaka 2006,
Just den leden du nämner känner jag inte till men jag gissar att den utgår från normala bacecamp på denali, många alternativa rutter gör det.
Du är välkommen att gå in på min hemsida för lite info och bilder från denali, är det något du undrar över så skriv i anslagstavlan på den sidan, det där med förare över denali är knepit, dom flesta som ska göra knepigare rutter använder flygplan och fotograferar rutten dom ska göra och använder fotona som förare.

MVH Joachim Al-kayer
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.