Äntligen! Fartkameror fungerar med TomTom :)

Har en längre tid försökt få till indikering av fartkameror i min iPaq och har nu äntligen lyckats :eek:)

Lösningen heter Tom Tom Navigator 3 (även om det fungerar med tidigare utgåvor av Navigator också) och en plugin som heter CheckPoint. CheckPoint kombineras med en tjänst som heter POIPlace och enkelt uttryckt kan man säga att alla användare av CheckPoint kan lägga till bland annat fartkameror i den databas som sedan övriga användare kan synka mot. Både CheckPoint och POIPlace är gratis att använda.

http://checkpoint.oabsoftware.nl/
http://poiplace.oabsoftware.nl/


Har bara testat lite granna än så länge och bara kring trakterna hemma, men det fungerar kalas!

Har kastat ut Destinator till förmån för Tom Tom Navigator bland annat på grund av denna feature, men allt eftersom jag har börjat lära mig Navigator visar det sig att det var rätt val av många anledningar.

T.ex. har jag hittat rena felaktigheter i kartmaterialet till min Destinator 3, felaktigheter som var korrekta i Destinator 1.7.2 som jag har kört under flera år.

Hur som helst, kan varmt rekommendera både Navigator 3 och CheckPoint/POIPlace.

/Dragan
 
crazy; sa:
Du verkar vara en ansvarsfull kille.

Du är inte möjligen släkt med Saida eller han den där killen som jämt grät i kvalitetsprogrammet med medier som löser mordgåtor på TV5? Har svårt att se hur du kan läsa ut allt detta ur mitt i detta sammanhang otroligt korta inlägg annars, men vad vet jag...

/Dragan (som inte bara är ansvarsfull utan också tämligen sarkastisk vid behov)
 
Skitbra att veta exakt var kamerorna är. Då kan man lura de där j-la fartdårarna att göra en vansinnesomkörning precis där så får vi bort dem från vägarna.
 
Inte dumt alls

Funkar bra med TomTom2 också, ett bra program för den som vill respektera hastighetsbegränsningar, speciellt där fartkameror är uppsatta :)
/Runar
 
nermander; sa:
Skitbra att veta exakt var kamerorna är. Då kan man lura de där j-la fartdårarna att göra en vansinnesomkörning precis där så får vi bort dem från vägarna.

Kamerorna brukar finnas ca:100 meter efter den stora vita skylten där det står "Fartkamera håll hastigheten" sen står det nått mer men det missar man oftast.
På vissa ställen finns det en kamera på andra sidan vägen som tar bilder mot den första kameran, den tar bilder av de som brukar förstöra kamerorna.
Vidare så har dom nu en ny modell av kameror dom sitter lägre ner (går ej gömma sig under solskyddet) och har ingen film utan skickar digitala bilder direkt till polisen. Vilket gör att fler fartdårar åker dit.

MVH
kim
 
Målet är att sänka hastigheten

Här kommer ett lite präktigt inlägg.

Målsättningen är i första hand att sänka hastigheten, inte att sätta dit fartdårar. Därför samarbetar uppenbarligen engelska myndigheter med tillverkare av kameravarnare, t ex Road Angel http://www.pocketgps.co.uk/roadangel.php och förser dem med data.
 
Naturmänniskor?

De flesta här på Utsidan är väl naturälskare annars kunde det varit på sin plats att säga något om hastigheter, körsätt och utsläpp. Och jag behöver säkert inte heller lägga in den här länken, för alla kör väl ansvarsfullt såväl gentemot plånbok som natur... http://www.ecodriving.se/
 
Håller med dej, Vi alla är naturälskare. Därför trimmar man bilen på bsrab.se och minskar utsläppen ännu mera och på köpet får man flera hästkrafter. :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
niking Äntligen en bil-GPS med svenska koordinatsystem! Navigering 0
olarantala Äntligen AAA lithium till min GPS Navigering 14
Tony-Avesta JAAAA!!!! Äntligen har fått min 60CS Navigering 4
jasy Äntligen! En sport för GPS-galningar Navigering 4
zxy123 Garmin Nuvi 2595LMT opålitlig Poin Of Interest (Fartkameror)? Navigering 1
5656 cvs FIL TILL FARTKAMEROR Navigering 3
wicke02 Fartkameror i 60cx Navigering 18
apersson850 Ikon för fartkameror Navigering 12
wicke02 Larma fartkameror Navigering 23
RedBreather Tyska fartkameror Navigering 15
TomasPson Fartkameror Navigering 10
dragan Fartkameror till iPaq Navigering 2
hsp Garmin 64 st som ej fungerar på uppladdningsbara batteri Navigering 18
j.ohman min kartor fungerar ej !! Navigering 18
salgo60 Fungerar SPOT för bra?!?! Navigering 31
kenta2 IMG fil fungerar inte Navigering 2
lagerstrom Proximity warning fungerar ej i Garmin GPS Map 60 CX Navigering 8
Finnwoodman Fungerar WAAS/EGNOS? Navigering 1
lagerstrom Hastighetskameravaring fungerar ej på GPSmap 60Cx!? Navigering 4
sna_ke Hur fungerar gps i skog? Navigering 8
PR Hur fungerar MapSource 6.5 Navigering 10
--T3-- Nokia 6600+gps+route66= fungerar bra! Navigering 8
andersskarin GPS Karta som fungerar i Kebnekaise sökes!!! Navigering 6
magnuss Fungerar mapsource på PocketPC Navigering 2
stigvig iPAQ 19xx och GPS, fungerar det? Navigering 3
Trackback Varför fungerar inte Friluftskartan? Navigering 0
Jimmy_L Fungerar Friluftskartan i 60C? Navigering 1
andersenglund Etrex Vista + MTB = Fungerar ej!! Navigering 15
ALj Så fungerar GPS Navigering 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.