Album för pappersbilder

Hjälp!

Jag hör till dom gammaldags personer som gärna vill montera mina högst vanliga 10x15 pappersbilder i ett album. Jag vill beskära och montera och skriva texter. Och jag vill se bilderna. Inga plastfickor alltså. Problemet är att det inte längre går att få tag i ett sådant album. Jag har använt ett av märket Henzo under många år. Bladen är 33 cm breda och 35,5 cm höga. Varje blad rymmer 6 bilder 10x15 om dom monteras liggande. Albumet rymmer 360 bilder.
Kan någon tipsa mig om var man kan få tag i motsvarande album. Bladen skall helst vara vita och bundna som en bok (inga pärmringar). Henzo hade pergamynblad mellan sidorna.
Hälsningar
\C
 
fotopärm

Kolla hos "Bookbinders design" på Norrlandsgatan. Vi köpte lösbladssystem i den storlek du ville ha, men jag har för mig att de även hade inbundna fotopärmar. Dyrt men väldigt snyggt!
Daniel
 
Billig version

Det är ju kanske inte de allra lyxigaste albumen, men "Claes Ohlsson" har billiga album med vita eller svarta sidor, och mellan-blad.
Fyrkantiga med plats för en himla massa bilder.
 
Re: Billig version

FOCUS Super 300
Exclusive Line
Bokbundet fotoalbum med extra kraftiga pärmar. Albumet har fickor för 300 bilder i storlekarna upp till 10x18 cm eller för 100 panorama-
bilder i storlek 10x25 cm.
Skrivfält vid varje bild.
125:-/st

[ http://www.bergstroms-foto.se/ ]
 
Tack för svar

Tack för att ni brytt er, något av svaren var användbart. Gick dock vidare och mejlade till Henzo i Holland. Blev uppringd av den svenska representanten och det visade sig att Henzo hade ett sådant album, som jag önskade mig, men inte alldeles lika det som hade utgått. Ganska dåligt av svenska affärer att bara tala om vad man inte har utan att komma med något alternativ!
Albumet heter Henzo Fineline. art nr. 10.022. Jag gick in och beställde i närmaste fotoaffär. Det skulle kosta ca 300 kr. Dyrt kan man tycka, men bilderna har ju inte varit så billiga heller, så dom förtjänar bättre öde än en skokartong.
\C
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ekis Photoshop album startar automatiskt Fototeknik 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.