Tyvek A4 för att printa ut kartor?

Går det att printa ut kartor på tyvek med vanlig bläckstråleskrivare?
Blir det ett bra resultat?
Finns det någon butik i Sverige som säljer tyvek A4 papper?

Någon som vet?

Avsikten är att printa ut kartor att användas i kajaken.

mvh thomas
 
På utekartan.se kan man få sina egna kartor tryckta på tyvek.
Kostar visserligen en slant per karta. Men ska man köpa rätt patroner och tyvek-papper så kostar det också. Men visst, ska man producera ett gäng kartor kanske det lönar sig.
 
Ibland är low-tech enklast och bäst. Jag brukar skriva ut en vanlig A4-sida, lägga den i en plastficka och eventuellt tejpa igen. Fungerar utmärkt för de tillfällen en köpt karta inte är tillgänglig.

Att skriva ut med bläck på Tyvek är inte att rekommendera. Skriver man ut på vanligt papper så fästes utskriften genom att pappret suger åt sig bläcket. Poängen med Tyvek är att det är vattenresistent så det suger inte upp vatten.
 
Ibland är low-tech enklast och bäst. Jag brukar skriva ut en vanlig A4-sida, lägga den i en plastficka och eventuellt tejpa igen. Fungerar utmärkt för de tillfällen en köpt karta inte är tillgänglig.

En klassisk lamineringsmaskin om man har tillgång till det är också att rekommendera. Blir bättre, men oftast får man bara A4-ark.

Ett kartfodral modell större, med zip-förslutning funkar också till vanlig papperskarta man skrivit ut eller fått på turistbyrån.
 
Laserskrivare

Har du laserskrivare så finns ett flertal "papper" av plast som går att använda från ca 5 kr/st för ett A4. Känns som vanligt papper och färgerna blir ( som vanligt) bra. Kan tas in i duschen utan problem.
 
Har du laserskrivare så finns ett flertal "papper" av plast som går att använda från ca 5 kr/st för ett A4. Känns som vanligt papper och färgerna blir ( som vanligt) bra. Kan tas in i duschen utan problem.

Xerox har ett sådant som heter NeverTear. Gjort av polyester. Jag använder det i storleken 95my/mic, men har då tillgång till just laserskrivare.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...