Camingvåningssängar/tältvångingssängar

Jag var uppe i västerbottensfjällen i vår och blev farsinerad av fiskearkar så nu går jag i allvarliga tankar på att bygga en själv.
Det kommer att vara en lätt och smidigt ihopplockbar ark av 5cm vinterisolerad arbetsvagnsväggar som ryms på botten av släpvagnen med 2st skotrar uppepå.

Däremot så undrar jag om någon klurig tillverkare har uppfunnit staplingsbara campingsängar eller s.k tältsängar...som typ våningscampingsängar/våningstältsängar....?

Kom det kommer att vara en lätt och demonterbar konstruktion så kan jag inte bulta fast någon hängmatta i väggar eller tak så det måste stå på golvet...

Tacksam för svar!
 
Ikea m fl har våningssängar i metall som är demonterbara.

Men kanske får du en bättre lösning om du bygger nåt själv med bultning tvärs igenom en vägg till gavlarna på sängen och så lösa sängbottnar/ ramar som du fixerar i gavlarna.

Thure
 
Sök på bunk bed camping, så kommer där upp flera varianter.
Detta är en variant, men säljs på andra siter och avsevärt billigare också.
s-l640.jpg
 
En simpel DIY lösning är ju att bara köra fyrkantsrör och göra hyllor som du lägger tältsängarna på och fäster på valfritt sätt så kan du klämma in 3 sängar på höjden tom.
 
Tack för alla svar! Det var något i "bunk bed" stilen som jag söker efter! Jag ska ta å googla runt lite å se om de finns olika mått å så bara! :)
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...