Felanmälan huvudet

I Firefox står rubrikerna ovanpå varandra på raden som börjar med aktuellt längst till höger samt raden under längst till vänster.
Det ser nonchalant ut.

Vänligen

Johan K
 

clindh

Forumvärd
Vi har inte rört designen på åratal, och det ser fint ut i min Firefox så troligast har något hänt i din dator. Testa att rensa cache och starta om.
 
I Safari ser den normal ut.
Cachen hos mig är tömmd.
I Firefox kryper Frilufts in under RSS mfl symboler
På raden under ligger Alla och Butik över varandra.
 
Det kan bero på teckenstorlek. Om jag minskar teckenstorleken försvinner problemet. För mig är det orden "Friluftsguiden" och "Butik" som hoppar ner en rad och lägger sig på "Alla", "Klättring" och "Vandring".
 

clindh

Forumvärd
Aha, ni kanske kör inzoomat och har "Zooma endast texten" markerat?
Den är svår att kompensera för - det ryms liksom inte.
Rekommenderar att kryssa ur "Zooma endast texten".
 
Ska man vara petig så ska en korrekt design i CSS klara av att användaren justerar textstorleken. Tyvärr så är det nog mindre än 1% av alla webbsidor som har en korrekt och genomtänkt design:)

Finns mycket intressant att läsa på http://www.w3.org/WAI/
 

clindh

Forumvärd
Jovisst går det, den implementation vi har f.n. är tyvärr rejält statiskt byggd så det är ingen snabb fix att ändra så att den hanterar detta snyggt. Men gör vi en ny design framöver skall den förstås bli mycket mer responsiv.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...