Nu är tidpunkten 3 timmar fel

http://www.utsidan.se/forumtools/listlatest.htm verkar tidpunkten för inläggen stämma
Men klickar man på ett inlägg så är tidpunkten 3 timmar fel om man inte är inloggad, och 2 timmar fel om man är inloggad
Förut berodde det på något med sommartid/vintertid (normaltid) men då var felet ”bara” 1 timme och då visade klockan 1 timme för verklig tid.
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=59571&highlight=klockan
http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=46531&highlight=timme

Vad är det som har hänt?

/Per
 
Har ni koll på att man kan göra inställningar för vilken tidszon man befinner sig i samt inställningar för om sommar-/vintertid ska ändras automatiskt? Finns under din profil >> Foruminställningar om man scrollar ned lite på sidan. Det lustiga är att där visas rätt klickslag, men när man skriver inlägg registreras fel tidpunkt.
I vilket fall så är inställningarna där det som gör att tiderna diffar för olika användare samt för om man är inloggad eller inte. Ändrar man tidszon två timmar fram samt väljer automatiska inställningar för sommartid så blir allt rätt.
 
Jag provar detta genast.

---------

Nej det blev inte rätt.

OBS! Jag ändrade till GMT +3 (typ Kuvait, Bagdad od)

Längst ner i inställningar står då efter utlogg och inlogg igen:

Alla tider är GMT +4. Klockan är nu 19:22

Och det skiljer fortfarande på datorns tid och tid i inlägg - 2 timmar.

thomas (jag ska testa lite till)

-------------------------

just nu ser det plötsligt rätt ut ????????????

som inloggad i alla fall

forfarande GMT +3 inställd (Bagdad osv)
och längst ner står det GMT +4

---------------------------------------
loggar jag ut blir det fel på tiden i inlägg 2 timmar
längst ner står det "alla tider är GMT +2"
men visar rätt klockslag
?????????????

Jo jag har automatiskt sommartid inställt

något är definitivt FEL!

thomas
 
Senast ändrad:
Fotfarande fel... Detta postades kl 10:14 (24 maj). Kolla på vad klockan säger när det postades.
 
Fotfarande fel... Detta postades kl 10:14 (24 maj). Kolla på vad klockan säger när det postades.

Mycket märkligt. Det står att ovanstående postades 8:14 när jag inte är inloggad.
Nu när jag loggat in står det 10:14.

Kunde vara intressant med en kommentar från någon administratör nu.

thomas
 
Evig tystnad...

Pågår något försök till åtgärd?
Går det inte att åtgärda?
Är detta inte en bugg utan en feature?
Saknas resurser, medel?
Är felet låglågprio?
Har admin sett denna tråd?
Ska vi sluta tjata om detta?
Ska vi sluta rapportera fel?

Vad?

thomas
 

talthoff

Forumvärd
Både Christer och jag har missat denna tråd.

1) Om tiden är fel när ni är inloggade, gå till er profil och ställ in rätt så som Utemats beskriver, har man inte rört den inställningen skall man inte behöva göra denna inställning, möjligen så måste g:a medlemmar före 2006-2007 göra den inställning. Men jag tror vi fixade det för massa år sen ...minns inte allt.


2) Tidangivelsen för oinloggade måste vi ändra 2 ggr per år, och det glömmer vi *varje* år, funderar på att lägga in en påminnelse i kalendern för att förekomma denna typ av trådar :)


Jag skall fixa för oinloggade nu, skall bara komma ihåg hur ....hjärnan har semester och är inställd på att spika uterum.

-Thomas
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...