ystad - simris

Vad finns det för rymligare ryggsäckar som rymmer drygt 50 liter och inte väger 3 kilo? de ska gärna tåla stryk också

Oj då! Herre gud det finns en uppsjö av dom.
Jag har för min del slutat att rekommendera ryggsäckar till andra för det är så många olika omständigheter som gör att en speciell ryggsäck passar en.
Detta måste man testa sig till. Tyvärr!

Det jag dock kan säga är att jag har en GoLite 's W's Pinnacle och den passar mig perfekt.
//Peter
 
Ni har helt rätt, det finns redan trådar som handlar om lättviktssäckar och dyligt...

Jag kommer att hålla mig till dem. Jag funderar faktiskt på att ta mig till Kåseberga till helgen igen, dock inte till fots, men med hjälp av buss och tåg... Kåseberga och Ale stenar är en plats som min dotter måste få besöka, jag har varit där ett par gånger själv och vill ju att min dotter ska få se denna plats också..
 
Kåseberga får vänta ;)


MEN!!

Jag packade precis om min ryggsäck, med tanke på att jag hade för mycket "strunt" med mig så packade jag ryggsäcken nu inför en helgtur med dottern. Jag började med att öppna ALLA RFM som jag hade, dagsförpackningarna från försvaret, de innehåller mycket strunt och är bulkiga som sjutton ju. Tog bara de saker som jag och tösen kommer använda. Packade ner hennes förläggningssaker och mina i min ryggsäck + vår mat, detta inkl vatten (4 liter?), mobiltelefon och GPS kommer ligga på 15 kilo.

Tösen kommer att bära, kläder till sig själv och vårt kök (kronans snuskburk + trangia)

Jag tar 4 liter vatten eftersom jag vet inte riktigt vart vi ska än och vet ej om det kommer finnas vatten där.

Om det blir en tur i helgen så kommer jag att rapportera om den antingen här eller på min egen sida. Bara sambon som kan stoppa mig nu.
 
Varför bära både snuskburk och trangia?

Ett kök för att värma vatten är ju det enda som behövs om ni ska äta grönpåse och var sin mugg + spork.
 
jag som var lite otydlig.. jag bär på snuskburken och en trangia spritbrännare... ;)

Det hade varit ordentlig overkill med båda köken ;)
 
Trist att du IRL behövde göra kängerfarenheten..... Lågskor brukar fungera fint längs kusten utom sent på hösten samt vintern då gummistövlarna verkar bäst i regn och rusk....
Roligt att din packning blivit lättare....
Att hålla reda på vattenhål, kranar, snälla människor etc kan minska vattenbördan stort.....
Ni kommer att få en angenäm tur är jag övertygad om.
Go tur!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Söderqvist ystad-simrisamn, eller egentligen, blir lördagen behaglig? ;) Skåne 7

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...