Vem driver Sverigeföraren / extremt med spam

Någon som har koll på vem som driver, eller snarare har slutat driva sverigeföraren?

Hemsidan har långsamt fyllts med spamreklam och idag kommer jag inte ens in på sidan (och jag är inte ensam).

Någon som har info?

/Pär
 
Någon som har koll på vem som driver, eller snarare har slutat driva sverigeföraren?

Hemsidan har långsamt fyllts med spamreklam och idag kommer jag inte ens in på sidan (och jag är inte ensam).

Någon som har info?

/Pär

De som äger domänen är företaget Authentic Media Professionell Marknadsföring Swe AB. Verkar vara baserat i Hofors och kontaktperson är Jesper Norling med epostadress info@authenticmedia.se.

Kanske ska tillägga att jag inte vet något annat om denna sida, gjorde bara en snabbkoll.
 
27crags?

känns faktiskt som en mer vettig sida jämnfört med sverigeföraren, då det är uppenbart att den plattformen inte utvecklas längre! :)
 
Skulle gärna betala lite extra i årsavgift om Klätterförbundet kunde drifta en Sverigeförare av wiki-modell.

Nu blir dessutom uppdaterad accessinformation svårtillgänglig vilket är dåligt för alla.
 
Du har rätt, Kolkritan, infon finns och är tillgänglig.

Men det hade varit ännu bättre om den varit paketerad tillsammans med ledinformationen så man får den (inkl uppdateringar) på en gång när man planerar eller redan är där. Nu kan det nog vara så att man hoppar över att också gå in på sajten med "tråkig" information.
 
Informationen som fanns på gamla Sverigeföraren är/var utgiven under GNU Free Documentation License. Om någon vill göra ett seriöst försök att starta en alternativ nätförare enligt den licensen kontakta mig.
 
Informationen som fanns på gamla Sverigeföraren är/var utgiven under GNU Free Documentation License. Om någon vill göra ett seriöst försök att starta en alternativ nätförare enligt den licensen kontakta mig.

I så fall kan man ju hyfsat enkelt återskapa hela webbplatsen på en annan domän.

Problemet är att skurkarna som startade den "nya" sverigeföraren, och som efter att ha gjort hela klättersverige förbannade lade upp den gamla versionen på www.gamlasverigeforaren.se, nu verkar ha raderat allt innehåll där.

Om den var utgiven under GNU Free Documentation License så kan man kanske begära ut den gamla sidan med hänvisning till att informationen var ämnad att vara fritt tillgänglig och att det inte är tillåtet att förändra informationen:

"Everyone is permitted to copy and distribute verbatim copies of this license document, but changing it is not allowed"
 
Ingen i den här historien har haft ont uppsåt, så det finns ingen anledning att kalla någon för skurk.

Informationen finns. Det svåra är att hitta kunniga personer med stort engagemang mycket fritid, som de vill använda till detta istället för att klättra.

Vad som är sämre än en dålig nätförare är två dåliga nätförare.
 
Ingen i den här historien har haft ont uppsåt, så det finns ingen anledning att kalla någon för skurk.

Informationen finns. Det svåra är att hitta kunniga personer med stort engagemang mycket fritid, som de vill använda till detta istället för att klättra.

Vad som är sämre än en dålig nätförare är två dåliga nätförare.

Jag tror inte heller att de hade ont uppsåt, men en stor del av klättersverige tenderar nog ändå att se det som en smula skurkaktigt beteende att ta bort en förare som byggts upp kollektivt av klättrare (och som faktiskt fungerade ganska bra) och ersätta den med en mindre användarvänlig variant som inte innehåller lika mycket information.

Den gamla sverigeföraren underhölls såvitt jag vet gemensamt av många olika klättrare, och en motsvarande sida bör troligtvis inte kräva någon större insats av någon enskild.

På den tredje punkten håller jag dock med helt och hållet. Personligen skulle jag inte ha något emot om den nya sverigeföraren blev bra till slut (det finns ju inget direkt egenvärde i att hålla fast vid en gammal lösning bara för sakens skull). Men de har haft ett tag på sig nu utan att lyckas få till det, så man undrar ju om ambitionen finns kvar.
 
Vore det inte bra om förbundet kunde ge arvode till viss administration av en Sverigeförare (i övrigt på wiki-basis)?

Skulle gärna lägga några kronor på medlemsavgiften för detta.

Då kan man också kombinera den med senaste accessinfon.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...