Hr ta hand om torris

Skölj den utvändigt av med sötvatten efter varje användning, se till att den torkar helt. Dragkedjor smörjs med bivax eller dyl. Latexmuddar behandlas regelbunden med gummivårdmedel eller talkum. Lagra svalt, torr och mörkt.
Jag tvättar min typ alla 2-3 månader med Nikvax tvätt och använder även deras spray impregnering ibland.
Var rädd om sockorna. Gå aldrig utan sko. Tar jag på eller av dräkten utanför bilen, står jag altid på en bit isomatta, även om det är gräsmatta.
 
Jaha, jag trodde det handlade om att ta hand om kolsyreis....

https://sv.wikipedia.org/wiki/Torris

Det var därför jag klickade på tråden.
"Jag förstår inte vad torr-is har med uteliv att göra men jag undrar verkligen hur man bäst tar hand om det."

Men eftersom frågeställaren redan fått ett utmärkt svar. Hur ska egentligen torr-is hanteras?
Lägger jag det i frysen förångas det över natten. Lägger jag det i en termos och skruvar åt korken vaknar jag nog av en smäll.
 
Ja det är stor skillnad på torris och torr is

Tack DDeninger jag är tydligen på rätt spår men det känns läskigt att stoppa den i tvättmaskinen
 
Jag sköljer av i duschen både in och utsidan. Blir ju rätt svettigt invändigt så lika viktigt där tycker jag.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.