Annonser som byter storlek

clindh

Forumvärd
Jag håller med, det är synd att annonserna håller olika storlek - då hade man kunnat se till att det fanns utrymme, som sedan fylldes på med annons (annonser levereras av en separat sajt, så de kommer tyvärr in lite efteråt beroende på hur segt nätet är)

Nu har jag reserverat ytan för den största annonsmodellen, så ibland blir det luft runt - men sidan hoppar iallafall inte då
 
Jag håller med, det är synd att annonserna håller olika storlek - då hade man kunnat se till att det fanns utrymme, som sedan fylldes på med annons (annonser levereras av en separat sajt, så de kommer tyvärr in lite efteråt beroende på hur segt nätet är)

Nu har jag reserverat ytan för den största annonsmodellen, så ibland blir det luft runt - men sidan hoppar iallafall inte då

Inte så snyggt men klart mer funktionellt. Nu hoppar det inte runt hela tiden.
 
Inte så snyggt men klart mer funktionellt. Nu hoppar det inte runt hela tiden.

Jag har tidigare skrivit om problem med annonser och det är tillbaka. Tyvärr låter min ipad hälsa att den är för gammal för att installera ad-block, så jag får leva med annonserna.

Det är annonsen högst upp som är problemet. Den laddas in efter själva sidan och vid ungefär 75% av sidvisningarna. Då flyttas allt på hela sidan och det jag just skulle klicka på försvinner och jag klickar på något annat istället.

Dessutom funderar jag på hur annonsen väljs ut. De som ligger på högerkanten är ofta (men inte alltid) annonser för sidor jag har besökt. Den längst upp är annons för ett vin, en sida jag aldrig har besökt, dessutom kan jag tycka att den känns helt fel i sammanhanget.

Tidigare har annonserna bytts ut med jämna mellanrum men den här har varit kvar väldigt länge nu.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...