Youtube filmer/klipp

https://www.youtube.com/watch?v=tq1Km3VukN0&feature=youtu.be

Tankar som snurrar i mitt huvud. Om livet, om vad som är viktigt och hur man gör för att ta sig dit man vill.

Detta är en hyllning till det enkla livet. Livet präglat av små stunder som blir stora, där mening hittas i solnedgångar och platser man förälskar sig i gång på gång.

Med hjälp av Karin Boyes ord. Min vän Ebbas röst och min kusin Sebastians filmklipp skrapade jag ihop detta.
 
Ska vi försöka få ihop en tråd där vi samlar klipp som är inspirerande, äventyrliga, djupa, gamla, nya - ja ni fattar idén?
Behöver ju bestämt inte vara klipp endast från youtube, hittar man något som passar in i tråden.

En utav mina favoriter (ej direkt friluftsrelaterat) är ett tal utav Alan Watts:

(Youtube)What if money was no object?

Och även denna vackra visuella dikt:

(Vimeo)Revelation

Kom igen, dela era favoriter, långa som korta, djupa som ytliga!

NZ är en helt underbar plats för den som söker äventyr. Det är så häftigt att kunna besöka flera olika klimatzoner, trots att landet inte är så stort. Bilade igenom 300 mil på 11 dagar så jag har sett en del av Nya Zeeland, även om vi inte hann stanna så länge på varje ställe.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...