• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Brudar i fjällen!!

Horder kring Keb

Jag var nyligen en vecka och vandrade kring Keb och jag måste säga att jag var förvånad över hur många tjejer jag såg. Det var både tjejgrupper och mixade grupper men framförallt var de unga, typ i min ålder alltså. Jag tror att en trend är på gång. Om några år kommer tjejerna att dominera i bergen.
Finns det något bättre än att bli bjuden på färsk chokladkaka av en söt stugvärdinna i Nallo!?

PS. Jag såg en mycket duktig tjej, sju år gammal, som tog med sig sin pappa upp på toppen av Keb. DS.
 
Tjejtrend

Kul att höra att det är så mycket tjejer i Keb i sommar. Mycket möjligt att det är ngt på g...
På Enveres hyttan i Chamonix så var vi 8 av 68 förra veckan men det är alltid något. Nere i dalen här i syrrans hus är vi däremot majoritet, 8 klättrare varav 6 damer...

Ses i fjällen /Anna
 
hehe

Så här roligt har jag inte haft på jobbet så länge...man får ju underhålla sig själv med lite utsidan när det inte ringer på telefonen :)

Jag var själv ute med en tjejpolare härom sommaren men tyvärr missade vi nog alla killar som tydligen med största sannolikhet borde stått å drägglat. Trots att vi släpade med oss både tält och sovsäckar och spritkök och kätter skor och...ganska tungt blev det och väskan var nästan större än mig tror jag...

Det där med tyskar känner jag igen. Dom drack en öl, la sig och försvann.

Regna gjorde det ganska mkt också. När vi hade bestigit Keb (stor stenhög...) så kom vi ganska sent tillbaks till fjällstation och fick sätta tältet i en stor urgröpning. Sedan började det forsa. Med andra ord bodde vi i en lervälling. Först hade vi tänkte stanna en dag till men plötsligt hemlängtan och extremt skitigt tält fick oss att hastigt och lustigt ta oss till nikaloukta (framförallt som regnet fortsatte). Sista fem kilometrarna fick vi springa med packning och allt, efter att ha ätit några knäckemackor, allt för att hinna med bussen. Döm om killarna som hade tältet bredvid oss förvåning. De gick medan vi satt och åt frukost, väldigt yrvakna. Där kom vi och hoppade på bussen i sista sekund.

Ja det var roliga tider och fler blir det ju! I år blir det mer av Jämtlandsfjällen istället men sen ska man väl satsa på Sarek.

Vad mkt man kan skriva när man tråkar på jobbet... :D

Ha de kul i fjällen på er.
 
Haha =)

Det här har sannerligen vart kul läsning.
Har just läst och följt med i alla roliga diskussioner.

Kan tillägga att jag försöker med alla möjliga medel få med min flickvän till fjällen utan att lyckas. Har till och med testat att locka med choklad & blommor men inte ENS det funkade ;)
Hur ska jag göra?!?

I värsta fall kan jag ju "hota" med att jag ska gå en vecka i fjällen, med en tjejkompis som är oerhört singel och dessutom väldigt snygg, om inte hon följer med, det borde väl göra susen eller vad tror ni? :)

Våga skoja runt gott folk!
// Lars
 
När man varit på två veckors tur och närmar sig civilizationen brukar man känna hur förbipasserande luktar schampoo och annat gott....

Har aldrig vandrat med kvinnligt sällskap i fjällen - måste man hålla sig fräsch och tvätta sin underställströja ibland och sånt då? Efter en vecka brukar man ju inte precis lukta hallon. Eller tolereras sådant?
 
Efter empiriska undersökningar har jag kommit fram till att tjejer svettas blomdoft, rapar jordgubb blandat med viol och fiser persikodoft. Därför bör man tvätta sin underställströja eftersom killars svett luktar, just det, svett.

Dessutom har jag under sommaren fört statistik. Jag har jobbat hela sommaren som guide på Vattenfalls kraftverk i Porjus (där kommer en del av de som skall till stora sjöfallet etc förbi) och har kommit fram till att alla som kommer från fjällen och luktar som man gör efter en vecka i fjällen är till 85% killar. De få tjejer som kommer är ALLTID i sällskap med nån tönt. Slutsatsen är att tjejer som fjällvandrar inte är intresserade av vattenkraft... ööh... så nu vet ni det.

/Martin
 
0399; sa:
Har aldrig vandrat med kvinnligt sällskap i fjällen - måste man hålla sig fräsch och tvätta sin underställströja ibland och sånt då? Efter en vecka brukar man ju inte precis lukta hallon. Eller tolereras sådant?

Kan avslöja att jag inte heller luktar precis hallon efter en vecka i fjällen. Jag tror de flesta (även tjejer) förväntar sig att vandrare ska lukta lite illa, och de som själva stinker tappar nog luktsinnet litegrann.
Fast det är klart, vill man få till lite romantiska aktiviteter kan det kanske vara bra att tvätta både undertröjan och kroppen... :)
 
När kvinnor tror att dom luktar illa har dom fel, även ett hallon kan få lite smuts på sig (dvs. Det luktar gott, bara inte lika gott som det kunde lukta)... nånstans har kvinnan en inneboende väldoft som likt under och mirakel tittar fram i de mest illa luktande situationer (tält, ej ventilerad 70-talsbåt etc.).
Mannen däremot kan liknas vid en fisk. Visst, den kan vara strömlinjeformad och muskulös, men den är oftast klibbig och illaluktande. I rätt element framträder dock inte dessa egenskaper lika lätt. Hur ofta märker man att man luktar skit i fjällen? För min del brukar det bli en chockupplevelse vid hemkomsten... :)

oj, nu kom jag på att jag drivit ifrån ämnet, men visst, det är dåligt med babes i fjällen... :)
 
Ha ha ha

Detta är helt underbart, så här rolig läsning kan man leta efter. Under många år har jag vandrat ensam och enligt samuel har jag luktat hallon, men några ensamma manliga vandrare har jag tydligen missat. vad synd. kanske nästa år.
FB
 
njutning

Ack en sån njutning denna lænsing har tillført mig nu denna sena kvæll då jag væntar på min buss som ska leda mig bort från laxslakteriet och hem till julen.

Problemet ær inte primært før lite chiks bland kullarna, problemet ær att de med kullar och dalar inte har något intresse før detsamma.

De kanske ær mætt på kuperade landskap?

Kanske ær fjællvandring enbart ett substitut før oss sexuellt frusterade mæn?

Kvinnor dæremot som mig, mkt møjligen felaktigt, får sina kickar vid behov kanske inte ær tvungen att søka dem på annan plats :D


yait...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Raskolnikov Blinda brudar i Øsd? Tjejforum 4

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...