Skor blir raka

Hej!
Det här kanske är en dum fråga men jag har nyss köpt ett par klätterskor. Jag använde dem för första gången idag (i lite mer än tre timmar).
Skorna är formade som en näbb alltså böjda. Nu i efterhand märkte jag att skorna blivit raka.
Är det vanligt och betyder det att skorna är "sönder". Med sönder menar jag att de inte får sin fulla funktion.
Skorna jag köpte:
https://www.xxl.se/la-sportiva-miura-vs-w-blue/p/1141622_1_style
 
Det är väl normalt att skorna anpassar sig efter foten, men att du skulle ha märkt det redan efter första gången låter ju inget vidare. Jag har ett par FiveTen Team Black som är väldigt downturned i början, men de är så tunna och mjuka så efter några veckor tycker man att de är jättesköna att stå och gå i när de har rätat ut sig :) De är egentligen för smala för mig också, men det ordnar sig efter ett tag.

De skryter ju själva lite över att konstruktionen av Miura: "The Miura VS is built with the P3® platform for a continued down turn shape which makes it excellent for steep overhangs"

Prova att mejla kundtjänst hos La Sportiva och se vad de säger!
 
Det är väl normalt att skorna anpassar sig efter foten, men att du skulle ha märkt det redan efter första gången låter ju inget vidare. Jag har ett par FiveTen Team Black som är väldigt downturned i början, men de är så tunna och mjuka så efter några veckor tycker man att de är jättesköna att stå och gå i när de har rätat ut sig :) De är egentligen för smala för mig också, men det ordnar sig efter ett tag.

De skryter ju själva lite över att konstruktionen av Miura: "The Miura VS is built with the P3® platform for a continued down turn shape which makes it excellent for steep overhangs"

Prova att mejla kundtjänst hos La Sportiva och se vad de säger!

Okej, tack så mycket! Det är inget jag märker, det var lite skönare när de var raka. Kändes konstigt att gå (på platt mark) annars. Men var bara lite orolig att de gått sönder. Ska ta och maila dem i alla fall :)
 
Jag har ett par Miura som jag använt i nästan två år och nu är de mer eller mindre helt platta. Från början hade de lite nedåt krökning, har för mig den försvann ganska snabbt.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...