Välkomna

Oj, vad gött med ett dala-forum. Är det du ssundin som har ordnat detta?

Hursomhelst ett bra initiativ. Hoppas att det händer massa skoj här. Ska försöka bidra till det själv ;)

Mvh /Joel
 
Jepp, jag är skyldig till detta! Tänkte det kunde va ett bra sätt att å mer tips om intressanta ställen och personer från dalarna! + lättare att tex utlysa en tur av någe slag!
 
Bra!

Mycket bra gjort!
Nu gäller det att vi fyller forumet med tips, och då inte "bara" om Grövelsjön, Idre och Fulufjället.
Jag kan börja med Vasaloppsleden. Häromveckan gick jag från Oxberg till Mora. Det är mycket lättvandrat, bara de våta partierna är lite knepiga. Övernattningsstugorna Prästskogskojan och Risbergskojan är mycket fina, till och med madrasser i sängarna. Slogbodarna har bänkar och bord, så de lämpar sig inte för övernattning.
Om det fortsätter att vara snöfritt så blir det kanske en sväng till snart.
 
Kan inte göra annat än att instämma.. mycket bra initiativ!

Vore även trevligt om vi kunde styra upp någon aktivitet med jämna mellanrum. Vad sägs om att träffas en dag och åka långfärdsskridskor?
 
Härligt!

Hojta gärna till om det planeras åka långfärd nu i Vinter, på Runn eller någon annanstans med för den delen, jag är på!
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...