Outdoorexperten.se -erfarenheter?

Min erfarenhet är positiv

Jag har på kort tid beställt fyra paket, varibland en Garmin 60 CSx som inte fanns i lager. Den tog fem arbetsdagar att få och de andra paketen med småsaker som funnits hemma har gått på tre dagar. Inga problem så långt alltså.
 
Fem arbetsdagar och inte ens en bekräftelse

Den tog fem arbetsdagar att få och de andra paketen med småsaker som funnits hemma har gått på tre dagar. Inga problem så långt alltså.

Det har nu gått fem arbetsdagar sedan jag gjorde min beställning och inte ett ljud förutom den automatgenererade meddelandet som visar att deras server har mottagit min beställning.

Jag vet alltså inte ännu när eller om de kan leverera varorna, men jag är hyfsat säker på att det inte sker inom fem arbetsdagar (deras "normala" leveranstid).

Visst, jag skulle kunna kontakta dem, men det här var ju lite av en test på grund dålig magkänsla. Så om de inte läser på Utsidan får vi se i realtid vad de går för. Läser de på Utsidan så:

Tjenare! Eftersom er normala tiden för leverans har överskridits tycker jag att det är skäligt att åtminstone få en beräknad nedkomsttid på den beräknade leveranstiden.
 
Beställde en Lundhags V8 75 liters rygga från dessa på söndag em, hade paketet tisdag kommande vecka! Otroligt bra bemötande och SNABB leverans. Ända minuset är deras fraktavgift på 40:-. Köper man en vara för 2095:- så borde frakt ingå....
 
Jag bor i samma stad som butiken. Butiken är välfylld men de har inte framme alla färger och modeller så man får fråga. Tyvärr ligger den i utkanten av stan bland alla andra köplador så jag handlar från konkurrenten i city i stället.
 
Jag kanske ska berätta hur det gick för mig.
Efter tio arbetsdagar utan ett ljud skickade jag ett meddelande och undrade hur det gick. Då fick jag ett svar om att utbudet på webbplatsen inte nödvändigtvis var sådant de kunde leverera. En skjorta jag hade beställt fanns inte överhuvudtaget längre, och ett par byxor var slut för säsongen (båda fanns alltså i alla färger och alla storlekar på deras webbplats). Att jag inte hade fått svar berodde på att det hade tagit tid att få fram dessa uppgifter från leverantörerna eftersom det ju är mitt emellan två säsongers kollektioner.
De skickade dock den skjorta och de handskar som de hade hemma, och utlovade 10 % rabatt på nästa beställning.

Sammanfattningsvis är deras postorder synnerligen amatörmässig. Att man inte kan se någon som helst lagerstatus eller ens får reda på leveranstid utan att själv kontakta dem - även om man alltså har beställt och betalt - är på gränsen till Sverkerläge.

Hädanefter vänder jag mig till leverantörer som jag vet kan sitt jobb, som Addnature och Getout.
 
Senast ändrad:
Jag fortsätter rapportera om min beställning

I min beställning var det som sagt ett par byxor, Houdini Liquid Rock, som var slut för säsongen (trots att de alltså visades, och fortfarande visas, i alla storlekar och färger i webbutiken. ).

Enligt Outdoorexpertens svar till mig skulle de inte kunna levereras förrän vecka 10. I min kalender är det nu vecka 13, och jag hade förväntat mig ett meddelande om att byxorna är försenade. Dessutom verkar det enligt Houdinis webbplats som om den färg jag beställde inte finns längre.

Kort sagt hade jag önskat att Outdoorexperten hade snäppt upp sin kundkommunikation ett par hack och berättat hur landet ligger. Men även den här gången är det jag som får kontakta dem.
 
Senast ändrad:
Har fått dåligt bemötande av dem och deras sida är inte uppdaterad. Ena dagen får jag ett mail att ordern är skickad, nästa dag så får jag ett mail att orderna är annullerad för att det är slut på ryggsäckarna. Men två dagar efter så gick det fortfarande att beställa den på hemsida. Usel service!
Rekommenderas inte!
 
Nu har jag varit till Outdoorexperten ett antal gånger sedan mitt förra inlägg (2007-11-15). De flesta gånger jag varit dit så dom inte haft hemma det jag tänkt köpa. Jag upplever att dom kanske har 5-10 % av det som finns på Internetbutiken i butiken.

När jag åker till andra butiker som Clas Ohlson och Hjertmans så har dom i regel allt hemma på någon hylla, som finns i katalogen/på Internet.

Så nu ska det mycket till innan jag åker till Outdoorexperten fler gånger. Även om jag får motion av att cykla dit (ca 8 km enkel resa) så blir jag bara förbannad av att jag inte på direkten kan köpa det jag tänkt mig.

Jag har närmare till Naturkompaniet även om dom i regel är lite dyrare, men där har dom väldigt mycket oftare det jag ska köpa hemma i butiken.

Outdoorexperten påminner mig lite om när jag 1973 var på restaurang i det forma Östberlin. Allt jag pekade på på matsedeln och ville köpa(=äta) var tyvärr slut.

Per
 
Låga betyg tyvärr

Jag beställde några t-shirts och nån tröja den 2/6. Betalade i förskott för att komma undan postförskottsavgiften. Det var inga problem och jag tror till och med att betalningen registrerades som mottagen hos Outdoorexperten dagen efter.
Enligt deras hemsida gäller följande: "Vi levererar alltid din beställning så snabbt som möjligt, normalt sker leverans inom 5 arbetsdagar. Om en beställd produkt skulle vara tillfälligt slutsåld så kontaktar vi dig via e-post och meddelar beräknad leveranstid."
Jag har gått in och följt ordern ofta och den 12/6 står den fortfarande registrerad som "Ej leverad än". Slänger iväg ett snabbt mail där jag frågar vad som händer, hur det låg till med beställningen osv.. Fick som svar "Jag beklagar att du inte fått våran leveransbesked. Det måste ha missats av oss. Beräknad leveranstid på din order är cirka 5-7 arbetsdagar." Vilket inte riktigt var vad jag var ute efter.
Jag gav dem lite mer tid, den 24/6 svarade jag på det förra mailet, skrev nåt i stil med att jag ville veta när det skulle skickas och att det var märkligt att det ännu inte skickats. Fick som svar att deras pall blivit stoppad i tullen i norge men att ordern skulle skickas om ett par dagar MAX. Idag är det den 10/7 och de har ännu inte skickat paketet.
Tycker det är riktigt dåligt. Visst kan det bli fördröjningar för vem som helst och det är bara synd för dem om det är så. Däremot är det dåligt att jag tvingas ta kontakt flera gånger och att det som sägs i deras mail inte stämmer alls.
Jag har funderat på att helt enkelt avbeställa och strunta i det, men det känns ändå som att jag beställde av en orsak, att jag faktiskt vill ha sakerna. Och sen har jag ingen egentlig brådska liksom, även fast tålamodet tryter så kan jag vänta och få sakerna och sedan tycka att det var dåligt och inte beställa därifrån igen. Men visst har det varit nära avbeställning.
 
Jag har funderat på att helt enkelt avbeställa och strunta i det, men det känns ändå som att jag beställde av en orsak, att jag faktiskt vill ha sakerna. Och sen har jag ingen egentlig brådska liksom, även fast tålamodet tryter så kan jag vänta och få sakerna och sedan tycka att det var dåligt och inte beställa därifrån igen. Men visst har det varit nära avbeställning.

Även om du inte har bråttom att få varorna, så kan du ju avbeställa för att du inte får den service du förväntar dig (och förtjänar). Outdoorexperten kommer inte förbättra sin service så länge kunderna accepterar deras konstiga kundservice.

Själv har jag beställt en gång från dem. Varorna kom, men ett par dagar efter utlovat leveransdatum. De gjorde inget för att upplysa mig om att detta skulle ske. Jag kan tycka att fem dagar är mycket lång tid för att leverera, och att då inte ens klara det är dåligt. De flesta av deras konkurrenter både lovar snabbare leverans, och håller oftast det löftet.

/OJ
 
Men scheisse vad svårt det var att få tag på dom då. Vill nu avbeställa ordern fortast möjligt och tänkte ringa. Deras kundservice är öppen 11-16. jag började ringa strax innan 12 och slutade 15:15. Kommer hela tiden till telefonsvarare som säger att det är många som ringer och att man ska försöka igen. Ibland får jag även stå i telefonkö 10 signaler innan föregående meddelande kommer igen... Skickade ett mail och får väl fortsätta imorgon då. Nu är jag bara skraj att de ska hinna skicka det innan jag får tag på dom.
 
Dåligt bemötande och ingen reklamation...

Jag har väldigt dåliga erfarenheter av outdoorexperten.

Beställde en pulsklocka som jag fick vänta en månad på, dessutom betalade jag ju när jag beställde i tron om att den fanns i lager. Sen fick jag veta att "den kommer snart" osv....snart var uppenbarligen en månads tid...

När jag väl fick den så var fotsensorn trasig, den drog för mycket ström. Då fick jag inte returnera den för då var den använd!! Detta förklarade de på ett väldigt otrevligt sätt över telefon. Hur ska man kunna veta att en produkt inte fungerar utan att använda den hade de tänkt sig!?

Jag hänvisas till leverantören trots att jag enligt lagen har rätt att kräva omleverans alternativt häva köpet.

Rekommenderar inte denna återförsäljare till någon!
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...