northstar.se långsamt och dålig service

Det har tagit 1vecka för att mitt paket ska ta sig från Gällivare till Luleå och jag väntar fortfarande på att paketet ska ner till Stockholm, och North star har inte alls varit hjälpsamma med varför det tar sån tid eller vart paketet befinner sig, så de tycker då att det är helt normalt, vilket är anmärkningsvärt, jag beställde samtidigt grejer från en konkurrent och fick det dagen efter. Så jag kommer inte handla därifrån igen och kan absolut inte rekommendera dom. Är detta något ni känner igen??
 
Frakttiden är väl kanske inte Northstars ansvar. Rimligen finns det något transportbolag som hanterar själva förflyttandet.

Däremot kan man alltid reflektera över det faktum att det är både billigare och snabbare att frakta exempelvis två mc-däck från England till Luleå än att frakta ett litet paket i storlek mjölkpaket från Örebro till Luleå. Sist fick jag gratis frakt på ett litet paket (värt en hundring) från Hongkong. Det tog åtta dagar, sedan låg det i lådan.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
 
Absolut, har själv reflekterat över att om beställer saker direkt från Asien så är det ofta gratis frakt, men i deras fall så har de såklart ett ansvar att de har rimliga leveranstider, men bortsett från det så måste de ju vara lite serviceinriktade och hjälpa till med att lokalisera frakten och vad som gått fel, men det gjorde dom inte utan tyckte att det var fullkomligt rimligt.
 
Ma100.
Välkommen till verkligheten för oss som bor norr om gävle. När jag handlar online så upplever jag samma långa väntetid. Lastbilarna kanske inte kör fortare åt erat håll.
 
och jag som trodde stockholmare va de som skulle va dryga.. det förklarar fortfarande inte dålig service...
 
Ja nog är stockholmare märkliga alltid, där har du rätt. Jag vet inte vad du förväntar dig för svar av northstar? Du får nog vända dig till transportföretaget.
 
jag håller med de flesta fördomar om stockholmare själv, men ja typ, paketet befinner sig här "en plats" och att det tar lite tid för typ alla är på semester, eller vi var lite sena med att skicka den sorry hoppas det är lungt. ja nått åt det hållet. eller bara vi ska kolla vad som har hänt och återkommer hade räckt
 
Ok jag förstår. Enligt mig iallafall som ibland köper grejer från andra hållet, så är det helt normalt.
Skulle jag börja bojkotta och lämna dåliga recensioner på firmor så hade det varit ett heltidsjobb.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...