Gissa position

Var på Virihaure? Vad är det vi ser i bakgrunden?

Behöver jag svara på den frågan också? Jag vet faktiskt inte, eftersom jag gissade rätt sjö lite oförtjänt efter att ni andra hade ringat in området rätt så bra. ;-)
Men jämför man den branta sluttningen i bakgrunden och det lägre fjället till höger med kartbilden så gissar jag att vi är på väg norrut från Staloluokta och det är Allak rakt fram i bakgrunden och Dijdder till höger. ???
 
Tvärtom faktiskt...

Halloj,

Nej det är inte lätt att veta, blir ju som lite konturlöst på vintern. Men vi skidade faktiskt över sjön i östlig riktning. Startade längst inne i Alasloukta (en vik i Virihavrre) och avslutade i den lilla viken Bijdasloukta bara ett par km från Staloloukta.

Då jag vill minnas att denna bild är tagen ganska sent på dagen tror jag faktiskt att det är Bijdas man ser som en kulle i förgrunden....men jag får dubbelkolla detta när jag kommer hem.

Nästa bild!

/ Stefan
 
Efter en vintertid bild och med tanke på det gråa, regniga vädret ute så ska det bli ett soligt sommerbild:
- Vilken sjö färdas vi över?
- Vad heter fjället?
 

Bilagor

  • fullsizeoutput_83d6.jpg
    fullsizeoutput_83d6.jpg
    53.1 KB · Visningar: 207
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Bandersson Finns det ett problem med ”Gissa position”? Fjällvandring 15
tbergman Gissa Abrahamsson Fjällvandring 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.