Pathfinder, uppblåsbar kajak??

Hallå alla,

Jag är lite inne på att köpa en Pathfinder kajak. Någon här som har erfarenhet av en sådan? Hållbarhet? jag tänkte främst använda den för fiske och paddling i insjöar..

//Kristian
 
Hallå alla,

Jag är lite inne på att köpa en Pathfinder kajak. Någon här som har erfarenhet av en sådan? Hållbarhet? jag tänkte främst använda den för fiske och paddling i insjöar..

//Kristian

Hej, vet inte mycket om Pathfinder, men det var länge sedan jag paddlade. Titta på Gumotex. De har gott ryckte. Vill man inte ta uppblåsbar finns Bergans Ally lättviktskanot.

Naturkompaniets Peter Persson kör med Bergans Ally i Sjaunja naturservat och med En Gumotex i Kanada.

Lars Monsen kör nmed Ally runt om i norra Norden och Kanada
 
Hej!

Jag har en och är mycket nöjd!
Inte riktigt samma sak som att en vanlig kajak, snarare som en blandning av kajak/kanadensare/gummibåt.
Mycket stabil är den och man rymmer mycket i den, paddeln drar dock in lite vatten i kajaken eftersom det inte finns något kapell. Har bland annat paddlat i Piteälven, gysingeforsen, Ekoln m.m med den och enda gången jag irriterat mig är då jag paddlat i motvind. Vinden tar ett bra tag i den nämligen då den ligger mer ovan ytan än under.
Underbar på dagsturer i lugnt vatten men på längre sträckor är den inte speciellt rolig faktiskt..
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
thureb Nätfiske från kajak. Fiske 8
ms22rq Förslag på lugn älv/å med bra fiske från kajak/packraft. Fiske 2
Spöhållare för kajak Fiske 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.