Förslag: Nytt forum!

Ämnet kan nog vara intressant för en del, men det känns lite väl urbant för att tillhöra Utsidan.se.

Mer lämpat för backpacker-forum etc. IMHO.
 
Utsidan är en mötesplats för icke-motoriserat och naturnära friluftsliv, resor och äventyr, enligt sajtens beskrivning.

Passa verkligen liftande och tvätt på bensinstationer in i det, tycker du?
 
Under mitt mc-turistande var badhus en ständig reträttplats, tvagning, tvätt av kläder och tork samt lagad måltid att inhandla. Det har föga med uteliv baserat på gång, cykel och paddling. detsamma tycker jag gäller ditt i o f s intresanta koncept, därför föreslår jag att du ger upp de planerna här på Utsidan. Uppenbarligen har du ju mycket annat att bidra med ändå, tack för det.
//J
 
Utsidan är en mötesplats för icke-motoriserat och naturnära friluftsliv, resor och äventyr, enligt sajtens beskrivning.

Passa verkligen liftande och tvätt på bensinstationer in i det, tycker du?

Hej KebneKajsa!

Jag ser din poäng, sålänge det gäller ett specifikt forum för just resa motoriserat.

Vilket inte är vad jag initierar, idag finna många trådar innom olika forum som handlar om just hur man transporterar sig till aktiviteterna.

Jag kan inte se någon motsägelse i att framhäva t.e.x liftning och lösningar för den, på utsidan som bara skulle vara en del.

Liftning är en av de mest ekologiska, resursbesparande och äventyrliga transportformerna idag
om än mer alternativt eller ovanligt.

Tycker man om friluftslivet och vill värna om natur och miljö, så är det väl enbart att uppmuntra.


* Det är inte givet heller för mig ännu, hur denna friluftsform som jag byggt upp under åren ska summeras och placeras, men det är en friluftsform som är både äventyrlig, kommunikativ, resursbesparande och långsiktig.

Därför tänkte jag att ett samlingsnam och forum för det kunnde vara en instans på vägen att checka av när man lägger sina planer,som komplement och alternativ.

Tack för feedback,

/H
 
Senast ändrad:
Varför inte starta ett eget forum? Många har ju redan visat intresse för ämnet, så du skulle ha en åtminståne liten användarbas att börja med.
 
Utsidan är en mötesplats för icke-motoriserat och naturnära friluftsliv, resor och äventyr, enligt sajtens beskrivning.

Passa verkligen liftande och tvätt på bensinstationer in i det, tycker du?

Men sen står det ju under en forums del;

Transportera
Allt från ryggsäckar till flygplan

Så där borde man vell kunna diskutera liftning?
 
Men sen står det ju under en forums del;

Transportera
Allt från ryggsäckar till flygplan

Så där borde man vell kunna diskutera liftning?
Ja visst, där kan man naturligtvis diskutera alla sätt att ta sig till platsen för sitt friluftsutövande, men det är ju inte det som är förslaget utan att skapa ett eget forum för den typen av resande.

Jag tycker inte att det hör hemma på Utsidan. Jag blir inte heller mer övertygad av att argumenten upprepas otaliga gånger i decimeterlånga inlägg. Tvärtom.

Vi får väl se vad Administratörerna tycker.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...