bokmärken?

Har funderat på att det vore bra att kunna lägga bokmärken på trådar, blogginlägg, bilder etc. så att man lätt kan hitta tilbaka. Bra att ha när man sökt bland gamla inlägg t.ex. Det är kanske jag som är dumdet kanske redan finns men jag har inte hittat något.
Hälsningar Lars
 

clindh

Forumvärd
Så sant. Vi har en bokmärkesfunktion men inget enkelt sätt att lägga in där - det borde finnas en knapp någonstans på varje sida. Jag skall kika på det.
 
Annars är sökfunktionen numera riktigt bra. Man får upp dom ord man sökt med röd fet färg vilket gör att det snabbt går att skolla en sida för att hitta just det ordet/orden man sökt på.

Och så kommer sökfunktionen numera ihåg vad man skev för sökord när man använder bakåtknappen på webbläsaren. Bra då man fått för många träffar eller då man vill ändra något då man fått 0 träffar, som oftast beror på att man (=jag) råkat trycka på fel bokstavstangent (stavfel helt enkelt) på tangentbordet.

Per
 
Favoritbilder

Jag vill gärna sätta "bokmärken" på fina bilder som andra lagt upp så att jag på så sätt kan skapa mig ett "album" av favoritbilder från andra fotografer.

Är det möjligt?

Den funktionen finns på fotosidan.se om någon är intresserad av att se hur det fungerar där.
 

clindh

Forumvärd
Nu finns bokmärkesfunktionen tillgänglig för Utsidans betalmedlemmar, länken ligger i "medlemskolumnen" här till höger.
 
Riktigt bra. Det blir bara bättre och bättre.
Fast... nu kom jag på ett litet förslag till ytterligare förbättring...
Jag tar det i en ny tråd!

HåkanF
 
Funkar inte på bilder?

Jag får inte bokmärkesfunktionen att fungera på bilder.
När jag hittat en fin bild som jag vill "bokmärka" så trycker jag på "Skapa bokmärke" men det händer ingenting.

Är det så man ska göra?
Behövs någon speciell programvara för att det ska fungera?
 

clindh

Forumvärd
Skumt. Vilken webbläsare kör du? Ser du om du får något script-felmeddelande?
Popupspärr eller dylikt, eller generell spärr mot Javascript?

Jag har testat på Firefox och IE7, funkade för mig
 
När jag för markören över "Skapa bokmärke" får jag fram texten javascript:void(0); i meddelandefältet.

Det är min jobbdator och den har inte all programvara installerad tyvärr.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.