recensionskategorier

Tycker det är för mkt oordning i recensioner (sökmotorn är bra iofs). Kategorierna är för snäva och för få bland kläder. Varför ligger det en massa löst i kläder? Det mesta av de recensionerna har ju en uttalad kategori. Det är väl ingen idé att ha en kategori 'jackor' om 90% av jackorna ligger direkt i kläder? Kategorin jackor har 11 produkter.

Förslag:
  • Tröjor borde bytas mot t.ex. mellanlager, eller något annat mer omfattande.
  • Jackor och byxor borde kunna delas upp enligt vad som är vanligt hos t.ex. webförsäljare, hårdskal (eventuellt till hårdskal topp, hårdskal byxa), mjukskal. Problemet blir dunjackor och andra förstärkningsplagg. De kanske kunde få en egen kategori, kanske 'isolerande plagg'
  • Se fiske, vad är det för kategori egentligen?
  • Handskar och hattar-mössor borde tillsammans kunna bli hals-hand-huvud (extremities på engelska webföretag), var hamnar annars halsmuffar, neoprenmasker etc.
  • varför saknar kläder och läger den annars förekommande 'övrigt'-kategorin?

Eller är det bara jag som är lite smått autistisk och vill ha ordnung i allt kaos? :)

Hur krångligt är det att sortera upp recensionerna? (en seriös fråga, inte otrevligt retorisk)
 
Anledningen till att det är oordning är att kategorierna är relativt nya och de gamla recensionerna inte har blivit flyttade. Har för mig att de sökte en som kunde styra upp recensionsbanken för ett tag sen men det blev väl inget napp.
 

clindh

Forumvärd
Jodå, han heter Per Larsson och har just satt igång - jag körde lite utbildning förra veckan, så nu kommer börja det digra arbetet med att se över alla befintliga recensioner och börja att flytta runt, och skapa nya kategorier om nödvändigt. Så - håll ut, snart blir det ordning och reda.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.