Löpning borde finnas som eget ämne

Utsidans underrubrik är ju "äventyr och friluftsliv" Jag tycker inte att löpning är varken det en eller andra. Men det kan givetvis vara bra att löpträna om man håller på med äventyr och friluftsliv.
Mja, likaväl som cykling kan vara allt från velodrom till downhill, så kan ju löpning vara rätt så äventyrligt. Minst lika mkt äventyr och friluftsliv som att sitta hemma och väga sin senaste jacka, eller klicka på sin GPS, eller fördenskull åka skidor i preparerade spår.

Måste säga att jag haft många av mina naturupplevelser (och äventyr) genom löpningen på senare år. Utan den skulle jag suttit inne och surat betydligt mer. Eller "brasfiskat". Eller vad det nu kallas att hänga i detta forum.

Nä, men nu upp till oss löpare att hålla forumet på en civiliserad nivå. Försöka låta bli att diskutera varvtider på 400m-bana, och istället fokusera på stiglöpning, bergsmaror, pannlampor, dubbskor etc etc...
 
Ni e´ ju grymma!

Jag har hängt en del på ett löparforum... men de som driver den siten är totalt ointresserade av att engagera sig i innehållet, eller dess trognaste besökare, forumrävarna... tröttnade på det och startade tråden "Dagens aktivitet!" här på Utsidan som ett substitut, eftersom jag upplever Utsidan som mycket seriösare, och forumet som trevligare. Tycker nog att det funkat bra att diskutera alla möjliga aktiviteter här och då även lite mer sportbetonade. Det finns många här som rör på sig... 18621 visningar av tråden tycker är ett tecken på att intresset finns, även om allt inte handlar om ren sport...

För er som tvekar kring huruvida löpning har med natur och friluftsliv att göra så kan jag säga att jag oftast kombinerar detta... löpning i skogen är helt klart en naturupplevelse!

Eller en skidtur... eller för att inte tala om en lång söndagstur med mtb:n...

Way to go!

Thomas
 
Det finns en aktiv sida med många diskussioner kring olika sorters träning som är mer s.a.s. idrotts- än friluftsinrikted. Jag tittar förbi där mest för att läsa om landsvägscykling på morionärsnivå, men de har mycket löpning också. Titta in på www.funbeat.se
 
Superbra med eget löparforum!
Tycker absolut att det är motiverat trots att det finns andra löpar/träningsforum på nätet. Här är vi alla löpare som är intresserade av själva utevistelsen. Ger mig betydligt mer att läsa i tex thomalins dagens aktivitet tråd om olika löprundor med tillhörande väder- och naturiakttagelser än att läsa i ngt annat forum om någon som stått på löpband i x minuter med pulsen y.
/ S
 
Strykarräven;335259 sa:
Nä, men nu upp till oss löpare att hålla forumet på en civiliserad nivå. Försöka låta bli att diskutera varvtider på 400m-bana, och istället fokusera på stiglöpning, bergsmaror, pannlampor, dubbskor etc etc...

Håller med!

Det får ju verkligen inte bli så att forumet på Utsidan helt plötsligt domineras av löpartrådar... det finns ju en del löpare i landet så helt osannolikt scenario är det ju inte...

Så jag instämmer i att fokuset nog bör ligga på den nivån... samtidigt så är man ju sugen på en mara... hm ... får väl ta en bergsmara då... så att du blir nöjd ;-)

... eller en trailultra kanske? En SUM vore en dröm att klara...

Thomas
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.