Fair Enough/Bodafors

FairEnough/Bodaforsmässan var kanon!

Har hunnit med en hel del mässor av skiftande kvalitet under årens lopp och den i helgen var definitivt en av de trevligaste jag besökt.

Mycket aktiviteter - många former av "prickskytte", med allt från yxor till blåsrör, isklättring, väggar, multisport, kajaking mm.

Hög kvalitet på utställarfronten - många av de "gamla" toppleverantörerna var på plats och även några nya som just kommit till Sverige.
Dessutom var man förskonad från allt som inte har någon direktanknytning till kärnan av outdoor (ja - dit räknar jag jakt, fiske och framförallt bilar).

Bra information om alla möjliga events och händelser i äventyrssverige under den kommande säsongen.

Bra urval på föreläsningarna -
* Bruno Helgesson.
Ett riktigt fotoproffs som till skillnad mot många andra i branschen vågade visa massor med bilder, utan att prataprataprata om fotofotofoto. Fantastiska naturbilder, bra tempo och intressant bildurval.
Tänk om man kunde ta såna bilder!
* Team DPD.
Gav mig en mycket bra bild av planering, idé, berget och allt det andra inför en expedition.
Lycka till!
* Rune Gjeldnes.
Wow!
Det är expeditioner som den han berättade om (Sibirien - nordpolen - Kanada) som får mig att rysa. Mycket intressant och inspirerande.
Lycka till på det nya upptåget. Cross-Antarctica! Solo.

Bra organisation. Trevlig stämning. Lugn och tillbakalutad atmosfär.
Djärva grepp!

Utöver allt detta, så var det en mässa där man faktiskt hade bra möjligheter att inhandla varorna man kollat in.

Ska ta med mig en megafon eller tratt till Jocke (Getout) nästa år.
Måste vara ordentligt hes efter helgen, efter alla utrop angående diverse spektakel, från den stående positionen på kassadisken mitt i lokalen :)
 
Suveränt

Ja, jag håller med! Mässan var verkligen bra! De föredrag jag lyssnade på var mycket bra och det var gott om uställare och massa prylar att känna, klämma och se på och dessutom shoppa!
Hoppas verkligen GetOut är nöjda de med och att det blir en återkommande mässa!
Mvh Erik
 
Mycket bra jobbat.

Jag vill instämma med tidigare personer i diskussion om mässan och vill även tacka dig Janne för en mycket intressant föreläsning av din "cykeltur" i Tibet som även gav inspiration till egna "mini" expeditioner i sitt hemma område.
 
Mässa

Trevlig mässa med som sagt avspänd atmosfär, alltid lika kul med leverantörer som REAR något på mässan, duktigt gjort Lundhags o ni andra som hade mässrea, erkänner att det hade varit gott med en ÖL i kaffetältet efter cyklingen från Karlskrona, men kaffe är ju inte heller helt fel, vi får hoppas att mässan återkommer nästa år, det är ju inte varje dag man cyklar till Bodafors annars
 
Klart bra

Jag håller också med de övriga, riktigt bra mässa. Slår åretsvildmarksmässa utan tvivel. Hoppas helt klart att man har möjlighet att komma igen nästa år.

/Martin
 
det jag tyckte var trevligast var aktiviteterna nere vid sjön, eftersom det fanns något som passade alla i familjen
kul iofs också att titta på saker och föredrag, hela arrangemanget var ...mysigt :)
 
i höst igen hoppas jag!

Jag kan också bara stämma in i lovorden tidigare. Fokus på friluftsgrejor bara och inte jakt&fiske (såg nog iofs någon enstaka bil som jag tror var utställda men de gick att undvika ;-)

Mitt önskemål, en likadan mässa i oktober-november med fokus på vinterprylar.

Bra föredrag, de jag såg:
Rune G (ödmjuk karlakarl eller vad ska man säga ;-), DPD (friskt vågat höften vunnet,
WMI-sjukvård, bra kurser verkar det som
och missade tyvärr trådstartaren själv (med den snygga kaffemuggen) men hoppas kunna höra honom något annat tillfälle.

Hoppas få anledning att besöka Bodafors igen!

/Patrik, ett Nova rikare och utlovade tillbehör kom med posten idag, Guld* till optimus-Per
 
instämmer med föregående talare

hoppas också på en anledning att på nytt åka till bodafors =) och nu kan man ju vägen..

/tord - gbg
 
Jobbade själv på mässan och kan bara hålla med ovanstående. Allt flöt på bra med en familjär atmosfär.
På mässan såg jag en utställare (nere vid vattnet) som bakade bröd. Han använde en hoppfällbar "ugn" som igentligen fungerade genom att reflektera värmen från elden. Ni som såg den förstår nog vad jag menar.

Vilket företag kom han ifrån. Hur får jag tag på denna "ugn"

tack för mig
Mattias
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.