Warmshowers.org "Duscha hos mig"

Skulle vi kunna ha något liknande på Utsidan? Nu har jag inte lustläst warmshowers.org men vad jag kan förstå är det ett slags forum för turcyklister, där de olika medlemmerna erbjuder varandra logi/möjlighet att duscha om man har vägen förbi. Om intresse föreligger så kanske man skulle kunna få in det som en funktion i kartan. Precis som man kan söka på medlemmar kanske man då skulle kunna söka på medlemmar som erbjuder dusch/en plats på golvet över natten. Vad tror ni?
 
Den här typen av nätverk

finns i flera grupper, både med vykort och mail, mest extrem är kanske lärarorganisationernas byte av hus, katt och kanariefågel. Fungerar busbra, enda merkostnaden blir resan. Dessförutom träffar man en massa trevliga människor....
 
Detta för mig osökt in på tanken med CouchSurfing (soffsurfning), dvs. att man som medlem kan få bo gratis hos andra medlemmar runt om i världen. Ska du resa någonstans är det bara att kolla om någon medlem på den orten kan ta emot dig. Givetvis måste du också vara beredd på att ta emot andra om de har vägarna förbi. För att man ska öka säkerheten finns det bl.a. ett verifieringssystem där medlemmar går i god för en användare. Ni kan läsa mer på:

http://www.couchsurfing.com/

Jag kan väl nämna att jag själv inte är medlem, då jag hörde talas om det ganska nyligen, men jag har nog tänkt gå med.

Mvh /Joel
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...