Arktisk vågsurfning sommaren 2005

Jag kommer flytta till Svalbard/Spitsbergen om en månad för att jobba. Till ett av mina intressen hör vågsurfing.

Grejen är att jag har planer på att leta upp potentiell surf spots och anordna någon typ av evenemang/tävling där uppe till sommaren 2005.

Än så länge vet jag inte potentialen för detta men det borde gå att hitta några bra stränder bland valrossar och isbjörnar som kan ha några sköna rullning...

Ni som är intresserade, har några bra idéer eller tycker att idén verkar helt kass får gärna höra av sig så jag vet hur intresset ser ut.

//gustav 5"7
 
Kul ide. Berätta gärna sen hur det gick.

Sen antar jag att du skämtade om att göra det bland varossar och isbjörnar. Den ena kommer att se dig som en dessert, och den andra är mest i vägen.

Är du kvar i början av september (då komemr jag förbi på semestern). Vad ska du jobba med?
 
tänkte mest att det kunde bli en kul grej. :)

jag kommer att jobba hos en nystartad teleoperatör. tjänsten är tillsvidare så jag kommer nog hänga där något år eller två...

ska du turista på svalbard eller har du något annat ärende dit?


[Ändrat av gussun 2004-05-10 kl 22:59]
 
Jag är ingen surfare, men det finns en inbiten surfare i Longyearbyen. Snacka med Jörn på UNIS (universitetet i Longyearbyen).
 
Helt sjuk å ball idé. Jag är intresserad av arktisk miljö (därmed Svalbard) men är ingen surfare. Får du igenom det evenemanget så skulle jag ha lust att komma upp å lära mig surfa... Hur fick du det jobbet på Svalbard?
 
visst det kan bli en kul grej. får se om man lyckas få till något. :) jag fick jobbet via kontakter. men håll ögon och öron öppna samt kolla in på diverse jobbsajter, exempelvis monster.no och norska arbetsförmedlingen...
 
Okej, kul asså. Tack för tipset. Vad skall du jobba med då? Tanken att åka till norra norge och jobba har funnits för mig med. Jag skall läsa sjuksköterskeprogrammet till hösten och har hört att sjukpersonal är eftertraktat däruppe. Ha det gött...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
grodanbolle Vågsurfning Torö. Övriga aktiviteter 8

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.