Gå upp i vikt!

God Morgon/dag/kväll på er!
Har problem att bli tyngre, självklart så vore det ju bättre med muskler än fet.
Tränar gym flera gånger i veckan samt kör spinning. Jag behöver öka från 72 till minst 80 kg!
Skall börja på utbildningen skydd mot olyckor, som kommer leda till att jag blir brandman om 2 år!

Är 180 cm lång.
Vill ha tips på föda, träningssätt mm

Tack på förhand!
Daniel Bergman
svara på detta inlägg
 
(Hänvisning till den tidigare tråden.)
Att mål sent på kvällen skulle leda till viktökning är en klassisk myt.

Om du vill fläbba på dig lite å få större volym ( och därmed väga mer) så tycker jag att du ska testa kreatinmonohydrat ( tror jag att heter), kallas vanligtvis för kreatin. Kreatinet binder vätska i musklerna och gör musklerna, som jag förstår det, mer explosiva och större. Jag testade en period med kreatin i samband med hård träning, samt vanligt proteintillskott och jag gick väldigt snabbt upp i vikt. Hahahaha!..... för första gången i mitt liv såg jag , inte tjock, men "kraftigare" ut. Sen hur kreatinet i sig hjälpte min klättring eller inte har jag ingen aning om. Visst blev jag starkare men det kan ju ha berott på träningen i sig.

Testa kreatin om du vill. Se det som ett intressant experiment och läs på ordentligt om vad som händer med kroppen. Ganska fascinerande faktiskt.

Lycka till
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ikster Gå med snöskor med taskiga höftböjare? Övriga aktiviteter 8
Raskolnikov Slackline - gå på lina Övriga aktiviteter 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.