Hur motionerar era hundar?

Kanske läge att driva hundfrågor på ett hundforum? Vi som är här hatar inte hundar (oftast) däremot kanske vi kräver att hundägare följer lagen!

VI och VI? Tala för dig själv du, det borde väl vara rätt tydligt att besökarna på Utsidan inte är en homogen grupp (och tur är väl det!).

/Anders - hundägare som också har sin hund lös emellanåt
 
Är det inte enklast att surfa vidare och helt ignorera? Det är faktiskt underavdelningen Hundsport du läser och skriver i. Här var frågan "Hur motionerar era hundar?". Driva hundfrågor...

Kanske läge att driva hundfrågor på ett hundforum? Vi som är här hatar inte hundar (oftast) däremot kanske vi kräver att hundägare följer lagen!
 
Vi ska börja o köra personsök i höst med våran amstaff, har provat lite själva, men i höst blir det kurs. Annars blir det mycket lydnad under promenader.
 
För oss blir det mest längre promenader varvat med joggingrundor och cykelrundor. Cykelrundor tar jag när jag vill komma lite längre men är för trött för att själv springa/gå långt. Lilla sonen brukar sitta på cykelstolen där bak vilket han älskar. Tyvärr älskar hunden (golden) inte det här med att motionera så hon får för det mesta själv bestämma takten. Därför blir det joggning och inte löpning när vi tar lite snabbare rundor. När jag är ute med henne är hon lös 95% av tiden. Ibland tar jag även fram apporterings"saken" så hon får lite av det behovet uppfyllt också. Då brukar hon få godis när hon lägger den i min hand, så hon gillar det :eek:)
 
Annat än nordiskt drag, barmarksdrag och släde så springer vi tillsammans, cyklar, åker inlines, går långpromenader rörande 1-2mil, klövje, busa med andra hundar mm.
 
styrketräning, klövjeväska, drag ( skidor, skrinda, kätting) cykelturer- (uthållning och intervaller) kordination, balans och stabilitet, backträning,
Har en siberianhusky tik som kräver en del :) Men det är bara kul.
Var bara noga när ni tränar era hundar hårt att värma upp och varva ner hundarna minst 10-15 minuter inför och efter varje träningspass.
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...