Vad har ni för hundar?

två aussies, Meja och Siri. Sambon tränar lydnad, sök, spår och rapport. Med mig blir det skidåkning, löpning, cykling och vandring. Fantastiska hundar, älskar att jobba men är samtidigt duktiga på att koppla av och bara vara.

Någon gång i framtiden vore det kul med en fågelhund, både för jakt men kanske framför allt för skidåkningen.

Spana in de två galningarna på sambons blogg, www.mejsis.se
 
Jag har en 5 månader gammal Jämthund vi navn Jo. En ganska stilla (för att vara valp) liten kille med massa vilja att spåra blod o lära nya ting! Äventyret har bara börjat.
 

Bilagor

  • 2drfa6d.jpg
    2drfa6d.jpg
    22.8 KB · Visningar: 1,412
Jag har en 3-årig borzoi som heter Saivo. Hon tycker väl egentligen att bra uteliv är promenader på ca 2 timmar, i lagom värme, men hon hänger också på på skidåkning (generellt sett ospårat) och vandring (hon har sin egen ryggsäck för sin filt och mat :)).
Vi har också tränat lite agility (ser lustigt ut, men hon klarar i stort sett alla hinder) och lure coursing (simulerad harjakt).
 
Tjurrbulle

Jag har en Fransk Bulldogg, en Tjurbulle av gigantiska mått, charmig som tusan, sällskapshund.
För kort päls för att må bra av myggen, annars hade han fått hänga med i skog och mark.
 

Bilagor

  • DSC_1821.jpg
    DSC_1821.jpg
    34.4 KB · Visningar: 1,396
Våra hundar (Mellanschnauzer och norfolk terrier) som följer med på alla turer. Den mindre hunden är evis som ingen annan men ibland får man helt enkelt bära runt på henne då benen är för korta för att ta sig över större hinder. Båda var med uppe på kebnekaise förra hösten.

20100801_132634_small2.jpg
 
Det här är Diesel, våran Staffordshire Bullterier på 6 år som gladeligen hänger med på alla våra äventyr. Åka Land Rover och vara ute i skogen hör till favoriterna.
 

Bilagor

  • img309_156716287.jpg
    img309_156716287.jpg
    24.2 KB · Visningar: 1,290

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...