Hängflygare köpes

Är nu äntligen tänkt att jag skall utbilda mig till sommaren. Tänkte läsa grund + att jag gärna vill ha med XC samt hangglid och bergstart. Visar det sig efter kursen att detta med hängflyg är skitkul, vill man ju gärna ha en egen vinge at glida runt med. Har kollat på en ny från Icaro men en beg. är väl kanske inte dumt som förstavinge. Någon som vet ställen ute i butik/på internet där begagnade vingar samt övrig utrustning säljs? Eller är det kanske någon som börjat fundera på att sälja av sin?

/Daniel
 
X3MA; sa:
Är nu äntligen tänkt att jag skall utbilda mig till sommaren. Tänkte läsa grund + att jag gärna vill ha med XC samt hangglid och bergstart. Visar det sig efter kursen att detta med hängflyg är skitkul, vill man ju gärna ha en egen vinge at glida runt med. Har kollat på en ny från Icaro men en beg. är väl kanske inte dumt som förstavinge. Någon som vet ställen ute i butik/på internet där begagnade vingar samt övrig utrustning säljs? Eller är det kanske någon som börjat fundera på att sälja av sin?

/Daniel
Börja här http://www.hangflyg.org/t1.asp ..där kan du även annonsera efter en vinge.

Men gå kursen innan du köper vinge! :) Har du anmält dig på någon kurs?

/Robert
 
Jo har dräglat på den sidan en del. nej, ingen kurs, hoppas kunna gå en vintern 2006/2007. Skulle gått i sommar nu men en långfärdscykling sätter stopp för det. Ska försöka få med någon hemifrån på kurs också så jag har någon att flyga med sen. Men med eller utan sällskap/pengar ska jag fan ta den där kursen och köpa den där vingen:)
 
Ok,jag känner igen problematiken..tid och pengar.

Ett alternativ är ju också att du tar en "provapå lektion". Du flyger tillsammans med instruktör i en tandemvinge, och får alltså prova på att styra vingen själv. Instruktören sköter start och landning. Bor du i närheten av Stockholm kan du ta kontakt med
Markel Neideman 08 41005708
markel@neidemans.com

Lycka till med långfärdscyklingen i sommar!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
kalle83 Hängflyhg köpes! Skärmflygning 0
olsburk vario köpes Skärmflygning 0
andlan Variometer köpes Skärmflygning 1
köpes Skärmflygning 0
ballaseringssele köpes Skärmflygning 0
KÖPES SKÄRM Skärmflygning 0

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...