Nu bär det äntligen ut!! ... - Sidan 38 - Forum

Notiser

Östergötland För personer som bor i Östergötland med omnejd

Svara

Ämnesverktyg Betyg: Betyg för ämne: 4.00 i medelbetyg (3 röster). Visningsalternativ
Gammal 2017-12-29, 12:04
Kajsa-Warg (Lars Kajsa-Warg Wærnhoff) Kajsa-Warg är inte uppkopplad

Är de inte "det ena så är det andra"!
Inte ens undertecknad som inte firar jul går fri, ja bet loss min sista guldtand på en bit hemlagad julknäck som ja fick i present av barn/barnbarn! men den var på gång så det var bara en tidsfråga innan den skulle lossna.

Nu återstår att sälja de 2 guldgaddarna och hålla mitt löfte till grabbbarnbarnen,
när de var små bad de mig ofta att gapa så de fick se guldet, å en dag undrade de om de inte kunde få ärva dom, absolut sa ja! de skriver ja in i testamentet, men nu behöver ja ju inte kola för att de ska få ut sitt arv :-)
De bör bli en 500-hundring vardera, att köpa nåt "onyttigt" för, som Strindberg sa till sina barn när han skickade dem en pengagåva.

ÄNTLIGEN har utreseplanen tagit form, tisda 2:a januari är det som gäller, får bilskjuts med Kamrat-P, som ev. hänger på ut,

Bilder:
1-Så länge får ja nöja mig med en digital Dansk brasa :-)

2-Filtkamiker från Höglandskompaniet 69kr, enda stället ja hittade som sålde sånna?! obegripligt att inte Addnature med flera friluftsbutiker har dem i sitt sortiement, de är ju suveräna fotvärmare!
För egen del perfekta till mitt dragiga golv!

HAR ELDNINGSABSTINENS!!!

GO FORTSÄTTNING

Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 03:12
TROY GARNER TROY GARNER är inte uppkopplad

Andra veckan i januari får du kallare väder ser det ut som - då kan det bli lite eldande.Västkusten var missär så jul-nyårsvandringen skrinlades.
Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 10:26

Citat:
Ursprungligen postat av TROY GARNER Visa inlägg
Andra veckan i januari får du kallare väder ser det ut som - då kan det bli lite eldande.Västkusten var missär så jul-nyårsvandringen skrinlades.
Hej! de blir perfekt! Trist för din tur!
Får lite jobb med att dra upp stora snurrbåten,men tar nåra tag på spelet flera gånger per dag, de brukar gå bra, å hoppas kunna lämna motorn innan till meckaren vid sjömacken,
lillsnipan/vinterbåten ligger alltid standby på strandkanten å kan lätt puttas i vid behov; med segel, rodd å en "gräddvisp" på 2hk klarar ja de mesta.

Bild: ÖNSKAS TILL ALLA!

Svara med citat
Gammal 2018-01-07, 18:47
TROY GARNER TROY GARNER är inte uppkopplad

Var ute 7 dygn nu , fan va det regna! Fick nån stugnatt också , -12 inatt var en bra avslutning
Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 11:00

"FLÖT" ILAND IGÅR.
Fick en del krångel, behövde rappa på med upptagning av 3 båtar m.m. så vistelsen blev kortare än tänkt :-(

Ställer in mig på en lång land/stadsvistelse och lära mig att göra det livet drägligt eller tillåmed bra, vara ofta i min nyfunna skog nästgårds, elda, grilla å mata pippiarna.

Bilder:
1-Praktisk å trevligt att brassa käk å äta ute, för att ta vara på den korta dagen.
2-Äggkaka me rivna morötter, rödlök å nån slags curry. Skottkärra ä bra till mycke!
3-Lillsnipan ligger stand by.

forts. följer

GO FORTSÄTTNING!!

Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:31.

Logga in

Aktuellt: Happy World Tour