Kaffepanna för brasa/spis/kamin

Slarv

Lista över lättmetaller
Aluminium
Beryllium
Kalcium
Kalium
Litium
Magnesium
Natrium
Titan

https://sv.wikipedia.org/wiki/Lättmetall

Det blir ju många fler ämnen att räkna upp om man betänker att jag slarvade till den milda grad att jag skrev lättmetall istället för lättmetallegering som jag avsåg. Jag vet inte säkert om Trangia använder ren aluminium eller om de använder en legering i kaffekitteln.

/John
 
Fodral?

Är också i begrepp att köpa en kaffepanna. Någon som skrev något om fodral och jag undrar:
Ni som har sotiga pannor, hur förvarar/transporterar ni dem? Vanlig plastpåse? Eller finns det andra, billigare fodral än den från Lemmel?
 
Är också i begrepp att köpa en kaffepanna. Någon som skrev något om fodral och jag undrar:
Ni som har sotiga pannor, hur förvarar/transporterar ni dem? Vanlig plastpåse? Eller finns det andra, billigare fodral än den från Lemmel?

Jag har en ärm från en kasserad jacka, ett byxben funkar också. Vill man kan man sy så det passar pannan mer precis men jag har vedköket i samma ärm så det passar skapligt i alla fall.
 
Någon som skrev något om fodral och jag undrar:
Ni som har sotiga pannor, hur förvarar/transporterar ni dem? Vanlig plastpåse? Eller finns det andra, billigare fodral än den från Lemmel?

Jag har sytt ett tygfodral till en plåtstekpanna.
Jag har alltid en tidning i fodralet som jag stoppar pannan i.
Det är lätt att byta blad allt efter det blir för sotigt.

Svante
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...