Fett och NNN

Finns behov av att smörja en NNN-bindning då och då? Det här är min mors skidor som ska lånas för en vecka till fjälls och dom ser helt fräscha ut men kanske finns en vits att lägga dit lite fett ändå? Och vad använder man isåfall bäst?

Tack!
 
Vart tänker du lägga fett? Aldrig hört talas om det, ändå har jag uppemot 20 par skidor med olika bindningssystem
i garaget.
Låt bli.
Och låt att fetta in saker som ska användas i kyla öht.
 
Det är vanligt att dylika bindningar fryser på skridskoturer med blötsnö eller vatten på isen och nån minusgrad. Finns en del skridskoåkare som smörjer med t ex vaselin inne i bindningarna vilket lär minska risken. Knepigt att gå på land utan kängor. Risken förmodligen mindre vid skidåkning.ä

Thure
 
Jag handlade nya bindningar (Salomon Shift) til ett par frikjøringsski. Monterade allt själv och la märke till att det var fett överallt från fabrik. I fjädrar, på skruvar och i hålrum. Såg ut som, och kändes som siliconfett...Men NNN är inte så avancerad med många rörliga delar?
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...