Ny textredigerare

Fel vid granskning av blogginlägg

Jag har arbetat med blogginlägg som jag sedan sparat. Vid ett senare tillfälle har jag sedan fortsatt skriva genom att öppna det via skrivbordet. Då går det inte att granska det utan jag får ett felmeddelande. Varför?

Vad är proceduren för att redigera ett redan publicerat blogginlägg?
 
Ibland när jag skriver en artikel vill jag dela in den i olika "kapitel". Jag brukar då slå in ett par tomma rader med enter-knappen. När jag sedan sparar texten och förhandsgranskar den så plockas dessa tomma rader bort. Kan detta åtgärdas?

/Håkan
 
Jag har arbetat med blogginlägg som jag sedan sparat. Vid ett senare tillfälle har jag sedan fortsatt skriva genom att öppna det via skrivbordet. Då går det inte att granska det utan jag får ett felmeddelande. Varför?

Vad är proceduren för att redigera ett redan publicerat blogginlägg?

Jag vet inte om du fått svar på denna fråga på annat sätt, men så här gör jag:
1) Gå in på din sida.
2) Öppna din blogg.
3) Till höger, under bilden, finns: Underhåll blogginlägg.
4) Välj: Redigera

/Håkan
 
Skrivbordet

När jag går in på skrivbordet har jag valt att enbart visa de texter som ännu inte är publicerade. Några av mina tänkta texter har legat där mycket länge och en del av dem har jag bestämt att de inte kommer att bli färdigskrivna. Dessa har jag försökt radera utan att lyckas. Kan jag få hjälp med det? Jag vuill alltså enbart se de texter som har statusen "Under arbete".

mvh Håkan
 

clindh

Forumvärd
Helt tomma stycken rensas bort vid visning. Däremot om du trycker några mellanslag i det tomma stycket så blir det kvar. Ett annat sätt är att göra "hård radbrytning" i slutet av texten - håll nere Shift när du trycker Enter så blir det radbrytningar istället för nya stycken.

Ett annat snyggt sätt att börja nytt kapitel är att skriva en liten rubrik ovanför det - tex "Nya äventyr på dag2" - ovanför det, välj Format > Rubriker > Rubrik 2 (eller 3). Det kan lätta upp läsningen.
 
Helt tomma stycken rensas bort vid visning. Däremot om du trycker några mellanslag i det tomma stycket så blir det kvar. Ett annat sätt är att göra "hård radbrytning" i slutet av texten - håll nere Shift när du trycker Enter så blir det radbrytningar istället för nya stycken.

Ett annat snyggt sätt att börja nytt kapitel är att skriva en liten rubrik ovanför det - tex "Nya äventyr på dag2" - ovanför det, välj Format > Rubriker > Rubrik 2 (eller 3). Det kan lätta upp läsningen.

Tack för hjälpen!

/Håkan
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...