• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Skridsko i Halland

Finns det några långfärdsskridskoåkare i Halland?

Det vore kul med lite sällskap för att utforska de Halländska sjöarna nu när det finns fina isar. Finns det någon förening som jag missat?

//Ala
 
Inre många skridskoföreningar i Halland

Det verkar vara ont om skridskoföreningar i Halland, men om du går in på www.skridsko.net, så finner du åtminstone kontaktuppgifter till Varbergs Långfärdskridskoklubb. Du hittar också Skånes Isseglarklubb, som jag tror just varit och åkt på den ganska näraliggande Bolmen . Och om du håller till i Norra Halland, så finns GLSK (Göteborg).

Hallänning i förskingringen
 
förtydligande

Jag vill tydliggöra att gruppen på facebook inte är ett forum för israpportering. Att någon åkte på en sjö en dag behöver inte betyda att den är åkbar en annan dag och alla isar har sina svaga punkter. Var och en ansvarar för att ha kunskapen att bedöma isarna de åker på och rätt utrustning. Såklart!

Facebookgruppen är endast till för att vi i Halland som gillar att åka långfärdsskridsko ska kunna hitta åkkamrater eftersom det verkar saknas klubbar och aktiva friluftsfrämjargrupper förutom i Varberg. I Varberg finns en klubb http://www.vlsk.se/ som man kan åka med och det uppmuntrar jag såklart!
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...