Säkerhetsövning Angered/Vättlefjäll

"Brand i Vättlefjäll sprider sig ner mot Angered Centrum, oron är stor bland de boende och evakuering kan bli nödvändigt"

.... det är förutsättningarna för helgens krishanteringsövning med Göteborgs Stads Frivilliga Resursgrupper. Vi behöver figuranter!

Vi har tyvärr fått många avhopp bland våra figuranter och deltagare och för en bra övning skulle vi vilja ha fler deltagare. Man behöver absolut inte ha några teateregenskaper då en stor del i övningen är att agera mot vanliga medborgare.

Ni kommer spela rollen av oroliga medborgare som vill hjälpa till att rädda naturområdena på bästa möjliga sätt. Jag tänker mig att en sådan utgångspunkt inte skulle kännas särskilt främmande för aktiva på Utsidan.

Övningen börjar klockan 10 på lördag och avslutas kring klockan 14. Platsen är Blå Stället i Angered Centrum. För er som önskar lunch skicka pm till mig senast fredag, annars går det bra att bara dyka upp.

Ersättning kommer utgå i form av kostnadsfria kurser i första hjälpen, hjärt- och lungräddning och energiberedskap av certifierade instruktörer.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vaktmästaren Vintersim som säkerhetsövning Säkerhet och räddning 20

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...