Larma räddningstjänsten i onödan.

Vuxenmobbing

Det är såna som er som skrivit sista inläggen, som gör att en hel del människor väljer att inte skriva en fråga på ett forum. När man sen förklarar hur saker hänger ihop blir man förlöjligad. Det här är inget annat än vuxenmobbing. Ni borde skämmas, men det vet ni kanske inte vad det är.

Väx upp för fan!
 
Med tanke på den "jag-har-minsann-rätt-och-tänker-inte-ändra-på-mig-så-det-så"-mentalitet som rådit i flera av dina inlägg i denna tråd så är det kanske inte så konstigt att vissa svar blir lite hårda tillbaka. Den som bäddar får ligga!
 
För det första är du sannerligen inte vuxen, men är du nu det så hävda motsatsen iaf här på forumet för vuxna inlägg skriver du då minsann inte.
 
Alltid bättre att ringa en gång för mycket än en gång för lite. Som åskådare till vad som är en antagen inträffad olycka mår man nog bättre efter att ha råkat larmat i onödan, än att ej ha larmat när olyckan verkligen varit framme.
 
Tekniken nu får du för fan ge dig!!!!

Om du tar en strid och dessutom formulerar dig riktigt riktigt underligt som du gör till och från. Och på det kallar folk som beter sig normalt och etiskt riktigt för "svenne bannan" när de larmar för att de ser något som de tror är en olycka. Sen att man inte kan vänta och se om någon "idiot" är ute och leker med sin "torris" det verkar du inte fatta ett dyft. Kyla dödar därför kan man inte vänta och se. Minst ett liv har räddats denna säsong för att man larmat direkt.

Du får skylla dig själv om du blir dissad på det här forumet, redan i de första inläggen är det klart att de flesta inte med dig. Då är det dumt att fortsätta att utmärka sig(om man inte vill trolla). Sen att du spamar utsidan om din "torris" gör inte saken bättre.

Vi du inte ha (bra eller dålig) feedback på det du skriver ...skriv INTE i ett forum. Skaffa dig en blogg utan möjlighet för kommentarer så kan du hålla din monolog.
 
Tycker dina inlägg är extra intressanta då du påstår dig kunna genomföra en simtur som skall gå ö till ö ute i skärgården, och allt detta med en till hälften vattenfylld kanot som du då enligt egen utsago kan framföra i 10 meter per sekund. Inte nog med detta så är alltså kanoten (som enligt din utsago) för att förbättra förflyttningsförmågans snabbhet till hälften fylld med vatten, medan orsaken till att den i överhuvudtaget medföljer är att vara ett förflyttningsmedel för den materiel du skall ha med som ej får hamna i vattnet, diverse tält, ombyten och andra saker skall alltså denna kanot innehålla.

Men än är det inte nog, medhavas i 10 meter per sekunds hastighet skall även en simring eller uppblåst traktorslang för att bistå flythjälp för den simmandes utifall eventuell trötthet infaller.

Därtill har du i annan tråd även skrivit att du under lång tid varit antingen arbetslös eller långtidssjukskriven och att detta beror på skador som enligt din egen utsago är vissa ryggproblem av (för oss övriga forumiter) outklarad sort.

Här framstår du alltså som en man i torrdräkt, med svåra ryggskador men ändock simmande land och rike, genom kust och skärgård med simring kring midja och kanot i släptåg till hälften fylld med vatten, till hälften fylld med förplägnad och tält och annan konfektion (som av okänd anledning hålls torrare i denna halvdränkta kanot än i sjön den själv). Och allt detta i en hastighet av tio meter per sekund, alltså 36 km/h.

Annat denna Carl Hamilton pysslar med är att åka undervattensskoter då det faller honom in.

Carl Mytoman?
 
Världsrekordet på 50m fritt är 21,64 sekunder. Det vill säga denna sträcka skulle i din hastighet med fullpackad kanot och simring tagit 5 sekunder.
 
Vissa läser tydligen det dom vill, fattar hälften och gissar resten. Ni är bara avundsjuka på att jag har bättre grejer än er och andra förutsättningar.
 
Vissa läser tydligen det dom vill, fattar hälften och gissar resten. Ni är bara avundsjuka på att jag har bättre grejer än er och andra förutsättningar.

Så kan det vara, den som har flest grejsimojs när den dö vinner... men det kan också vara så att en del blir irriterade över att man kritiserar en som såg något vart rädd och larmade larmtjänst.

Att du har en "torris" framgått här på utsidan rätt så tydligt. Se det så här Simma för att du tycker det är kul men du är inte tvungen att mässa om hur bra din"torris" är. Många här är helt medvetna om hur bra en torrdräkt kan vara om man till exempel vinterpaddlar men blir onödig när det börjar bli varmare ute. Men om du alltid vill ha din "torris" så är det helt ok. Men alla kanske inte tycker som du.
Simmar du i din "torris" för att folk på utsidan ska bli imponerande så kommer det inte att gå. Här finns det så många riktiga "äventyrare" som vi "svenne bananer" kan få inspiration från.

Jag paddlar fors och hav, klättrar, åker långfärds, inlines, jag tillochmed simmar ö till ö när jag är ute och paddlar men jag gör det för min skull inte för att ha något att skriva om på utsidan. Och jag vill inte tvinga på någon minna åsikter (förutom om klimatpåverkan till peter1959 och peacefull möjligtvis ;)"

Försök ta till dig när någon inte tycker som dig och ge dig ibland. Då slipper du denna vuxen mobbing.
 
Jag bryter käbblet er ungdomar emellan och återgår till trådens ämne.

Om man nu varskor räddningstjänsten - att idag skall jag testa min nya fina räddningsdräkt och simma runt sjön, så ni behöver inte bry er om eventuella larm.

Där plaskar jag lugnt runt i sjön OCH dräkten börjar att läcka. Gumman Österberg uppmärksammar mitt dilemma och ringer 112. De tackar Gumman för visad engagemang men klargör att token på sjön ingalunda behöver hjälp.
Vad gör jag då?
 
Jag bryter käbblet er ungdomar emellan och återgår till trådens ämne.

Om man nu varskor räddningstjänsten - att idag skall jag testa min nya fina räddningsdräkt och simma runt sjön, så ni behöver inte bry er om eventuella larm.

Där plaskar jag lugnt runt i sjön OCH dräkten börjar att läcka. Gumman Österberg uppmärksammar mitt dilemma och ringer 112. De tackar Gumman för visad engagemang men klargör att token på sjön ingalunda behöver hjälp.
Vad gör jag då?

Förbannar din dumhet att ägna dig åt potentiellt farliga aktiviteter ensam.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Stordrulen Har du behövt larma Fjällräddningen ? Säkerhet och räddning 21
Tomas Carlsson Fara i onödan! Säkerhet och räddning 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.