Ofattbart....

Hon hade definitivt inte överlevt sommartid. Nedkylningen gör att kroppen hamnar i dvala och kräver mindre syre. Det framgår inte av artikeln, men hon fick men man kan ju gissa att hjärnan fick en del stryk av händelsen.
 
Det framgår inte av artikeln, men hon fick men man kan ju gissa att hjärnan fick en del stryk av händelsen.

Hun fikk mindre men enn hva en skulle tro; hun arbeider i dag som radiolog (røntgenlege) og er aktiv på ski, med kiting og padling. Sjøl sier hun at hun merker at hun har litt nedsatt motorisk funksjon i hender og føtter.

Harald
 
Kan bara instämma. Underligt nog fick hon inga som helst märkbara mentala skador av händelsen (kanske psykiska iofs....). Själv träffade jag henne aldrig innan olyckan men hon verkar vara en helt vanlig tjej nu iallafall. Hennes enda problem var att hon fick avbryta sin kirurgkarriär pga problemen med händerna, men hon blev röntgenläkare istället.
 
Vilken tur att det gick så bra för henne! Konstigt att de inte skriver det i artikeln men aftonbladets journalistik är väl inte vida känd för dess kvalitet.
 
Har läst om artikeln ett par gånger nu och tror fortfarande inte det är sant, detta är det mest "ofattbara" jag läst - logiskt och i realitet egentligen stört "O"möjligt. Tyvärr kunde jag ej se dokumentären men skulle gärna vilja.

Hon hade "minst sagt" änglavakt....
 
Det hände ju för 10 år sen och Aftonbladet skrev ju i princip bara en blänkare om dokumentären. Antagligen har de baserat den på en pressrelease eller nåt, de har alltså inte tagit reda på nåt själva utan bara lagt upp det de fått. Det är tyvärr inte ett dugg ovanligt idag.
 

Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...