Skolprojekt till Keb...

Visst undrar man vad som händer med alla dessa skolprojekt som går ut på att vandra i fjällen på vintern. Hittade den här artikeln i Metro idag. Verkar som de hade tur.
02822b8523e23138aec66fa12f40058d.jpg
 
Åhh herregud disse skoleprosjektene med turer hit og dit. Finnes det ikke noen ansvarlig lærer som sjekker at elevene har nødvendig kunnskap/utstyr før de får lov å dra avsted. Jeg vet jeg høres negativ ut, men det jeg vil unngå er at noen skader seg. Både ungdommene selv og de som kan bli sendt ut for å komme dem til unnsetning.

Jaja det var bra de slapp med skrekken og en forfrosset tå. Men hadde jeg vært forelder til en av de som hadde forfrosset seg så tror jeg at jeg ville forsøkt et søksmål mot skolen for å ha sendt elevene av sted på et for farlig oppdrag. Elevene vet jo ikke hvor farlig det er, men noen mer voksne burde jo skjønt det. Og hadde de ikke skjønt det så burde de stilles ansvarlig for det som skjedde. Neste gang er det kanskje noen som fryser i hjel. Det er synd at det ikke gjøres noe før det blir for ille, men sånn er det dessverre alt for ofte. Det må gå liv før noen tar affære.
 
Finnes det ikke noen ansvarlig lærer som sjekker at elevene har nødvendig kunnskap/utstyr før de får lov å dra avsted.

Deras handledare måste godkänna deras projektplan (i det här fallet planeringen av turen) och anse den möjlig att genomföra, vem de hade som lärare i det här fallet kan man undra...
 

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...