Förvaring av batterier

Hej, ska ut på min första (längre) vintertur och behöver en del batterier med mig till kamera,gps och fick/pannlampa.

Har ni några smarta tips på förvaring så att dom håller sig fräscha ?

mvh
Conny
 
Förvaring inte så märkvärdig. Torrt räcker. Men vid användning tappas mkt kräm om batteriet är kallt. Så om du har apparaten och viktigast batteriet nära kroppen strax före användning får du ut mer av varje batteri.

Thure
 
Jag reser regelbundet på vintern till Himalaya. Batteriers största fiende är värme . Kyla sänker effekten , men den kommer tillbaka när man värmt upp dom igen. Nära kroppen dagtid , i sovsäcken på natten. Kameror som laddar upp direkt via USB är en fördel , sista åren så har jag rest med ett eller två batterier, laddar upp via vägguttag när tillfälle erbjuds , och via powerbank annars. Unvik så långt som möjligt att gå under 30% laddning.

Vill du fördjupa dig i ämnet så är batteryuniversity.com en bra men aldrig kortfattad källa.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...